Разкриха как се е появила Австралия
Разкриха как се е появила Австралия / netinfo
Американски учени смятат, че са открили в Антарктика място, на което е паднал гигантски метеорит. Той е предизвикал разделянето на древния континент Гондвана и образуването на Австралия. Това съобщиха група учени, работили под ръководството на професора по геоложки науки от университета в щата Охайо Ралф фон Фрезе.

Учените са стигнали до този извод, след като са проучили спътникови снимки, които показали наличие на гигантски кратер с диаметър 500 км под дебел 1 км лед на територията на Земята Уилкес в източната част на Антарктика южно от Австрия. “Последиците от падането на метеорита на Земята Уилкес са били много по-големи от катаклизма, довел до гибелта на динозаврите. Възможно е по онова време падането на метеорит с такива размери да е довело до катастрофални последици”, съобщи Фрезе пред журналисти.

Според учените кратерът е на възраст около 250 милиона години. Снимките, с помощта на които е открит кратерът, са били направени от спътника на НАСА ГРЕЙС. Аналогични технологии за търсене на кратери успешно се използват при изучаването на Луната. Учените предполагат, че в резултат на падането на гигантски метеорит върху Антарктика е била унищожена по-голяма част от формите на живот както на сушата, така и в океана, а австралийският континент се е откъснал и се е придвижил на север.

Учените дълго време смятаха, че катаклизмът може би е бил предизвикан не само от падане на метиорит, но и от мощна вулканична активност или други стихийни бедствия. Авторите на изследването казват, че за да бъде потвърдена тяхната теория, е необходимо да се извърши още работа, включително взимане на проби от почвата в кратера в Антарктика. /БГНЕС/