Пет храни и напитки за здрав и пълноценен сън

Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето
Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето / ThinkStock/Getty Images
Добрият сън е от изключително голямо значение както за здравето, така и за настроението ни.

Вижте кои са най-полезната и най-вредната поза за сън (СНИМКИ)
 
Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето. Експерти, цитирани то в. "Дейли експрес", предлагат няколко хранителни продукта, подходящи за вечерна консумация, които могат да повлияят благоприятно върху съня:
 
Мляко и млечни продукти

Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето
Калцият в млечните продукти помага за регулирането на свързания със съня хормон мелатонин ThinkStock/Getty Images

Много хора със сигурност са чували от майките или бабите си да пият мляко, ако имат проблеми със съня. В думите им има резон - калцият в млечните продукти помага за регулирането на свързания със съня хормон мелатонин.
 
Нахут

Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето
Нахутът често е наричан ThinkStock/Getty Images

Богатият на витамин В6 и триптофан нахут често е наричан "чудодеен зеленчук". Съставките му допринасят за чувството за ситост и помагат за отслабване, и влияят благоприятно върху съня.
 
Череши

Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето
Черешите са отличен източник на мелатонин ThinkStock/Getty Images

Вкусният плод не само е чудесен десерт, но и помага за добър сън. Черешите са отличен източник на мелатонин. Проучвания са установили, че хората, които пият черешов сок, заспиват по-бързо и спят по-дълго.
 
Риба

Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето
Рибите са богати на витамин В6, който помага на епифизната жлеза да произвежда мелатонин ThinkStock/Getty Images

Искате да спите добре през нощта? Хапнете сьомга или риба тон за вечеря. Рибите са богати на витамин В6, който помага на епифизната жлеза да произвежда мелатонин. Със същата цел могат да се консумират скариди и омари.
 
Спанак

Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня и неговото качество, е храненето
Спанакът е отлично средство за добър сън ThinkStock/Getty Images

Спанакът е отлично средство за добър сън, който е от изключително значение за правилното функциониране на имунната система. Зеленчукът е богат на желязо, фолиева киселина и витамин С и благодарение на тях също е мощен съюзник срещу умората.

Още за съня:

С няколко трика ще спите сладко като бебе

Позата по време на сън издава тайни за характера, секса и здравето, вижте ги тук

Позата, в която спим, може да облекчи болките по тялото

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата ни във Facebook
БТА