Най-добрите храни и витамини срещу потенето в жегите

В горещините е добре да наблегнем на плодове и зеленчуци с много вода
В горещините е добре да наблегнем на плодове и зеленчуци с много вода / ThinkStock/Getty Images
В жегите не можем да спрем потта, защото така се охлаждаме, но някои храни и витамини помагат да я намалим, за да не се чувстваме лепкави, съобщи в. "Дейли мейл", позовавайки се на британски диетолог.

Как с храна да намалим потенето
 
Диетологът Рик Хей препоръчва витамин B в жегите за намаляване на стреса. Стресът предизвиква допълнително потене. Таблетките с магнезий компенсират изгубените с потта електролити.

Богатите на магнезий храни са тъмнозелените зеленчуци, ядките и семената
Богатите на магнезий храни са тъмнозелените зеленчуци, ядките и семената ThinkStock/Getty Images

В горещините е добре да намалим алкохола и кофеина и да наблегнем на плодове и зеленчуци с много вода като пъпеши и дини, краставици и репички, които се усвояват по-лесно.

Повече течности и плодове през горещите дни
 
Богатите на магнезий храни са тъмнозелените зеленчуци, ядките и семената, а на витамин B - яйчният жълтък и маята.

Суровите плодове и зеленчуци са по-полезни за психичното здраве от готвените
Плодовете и зеленчуците в жегата охлаждат тялото, защото за смилането им не са необходими много усилия ThinkStock/Getty Images

Полезна срещу горещите вълни при жените в менопауза е билката шизандра, наричана също китайски лимонник. Тя помага срещу нощно изпотяване. Активната съставка в плодчетата ѝ има защитен ефект дори срещу невродегенеративни болести като Алцхаймер.

Как да се храним през лятото?
 
В жегите е добре да избягваме месото и да наблягаме на плодовете и зеленчуците. За усвояването на протеините е необходима повече енергия и това загрява допълнително тялото. Така се увеличава и потенето.

В горещините е добре да наблегнем на плодове и зеленчуци с много вода като пъпеши и дини, краставици и репички, които се усвояват по-лесно
В горещините е добре да наблегнем на плодове и зеленчуци с много вода като пъпеши и дини, краставици и репички, които се усвояват по-лесно ThinkStock/Getty Images

Въглехидратите увеличават телесната температура, защото излишната глюкоза трябва да бъде изгорена. Това освобождава енергия и топлина.

Полезни съвети в горещото време
 
Лютите и пикантни храни също засилват потенето, защото стимулират метаболизма, а това загрява тялото.

Лютите и пикантни храни засилват потенето
Лютите и пикантни храни засилват потенето ThinkStock/Getty Images

Плодовете и зеленчуците в жегата охлаждат тялото, защото за смилането им не са необходими много усилия. Високото съдържание на вода и електролити в тях компенсират загубеното с потта.

10 съвета за спокоен сън в летните горещини
 
Кофеинът също трябва да бъде намален в горещините, защото е стимулант и въздейства върху централната нервна система. В малки количества обаче не се отразява върху потенето.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук
БТА

Прочетете още