Много бързо трябва да се изгради ефективно работеща транспортна инфраструктура, това е от жизненоважно значение за икономическия растеж на България, заяви министърът на транспорта Николай Събев на заседание на парламентарната транспортна комисия в отговор на въпрос за развитието на жп транспорта у нас.
Министърът каза, че няма никакво развитие в Южна, Северна и Западна България по отношение на развиването на железопътния транспорт, което по думите му е недопустимо. Той посочи, че дълги години България не е инвестирала нищо за поемането на транзитния поток от Европа към Изтока, въпреки че страната ни е транзитен хъб между Близкия Изток и Европа. Николай Събев изрази съжаление, че връзката с Близкия изток не се осъществява през нашата страна.
"Пътят на парите и на инвестициите е много чувствителен на всякакви препятствия, има ли ги, започват да ни заобикалят. И вече са много ясни знаците за това", заяви министър Събев.
Според него това, което може да се направи, за да се промени съществуващото положение, е осъществяване на административна реформа по границите, така че транспортните средства да се придвижват с по-голяма скорост. "Иначе ще продължим да бъдем заобикаляни - а това са пропуснати данъци, доходи и възможности за развитието на бизнеса по места", посочи Николай Събев.
Той подчерта, че няма инвеститор, който да иска да инвестира в регион, в който има нерешени транспортни проблеми.
Министърът каза, че няма никакво развитие в Южна, Северна и Западна България по отношение на развиването на железопътния транспорт, което по думите му е недопустимо. Той посочи, че дълги години България не е инвестирала нищо за поемането на транзитния поток от Европа към Изтока, въпреки че страната ни е транзитен хъб между Близкия Изток и Европа. Николай Събев изрази съжаление, че връзката с Близкия изток не се осъществява през нашата страна.
"Пътят на парите и на инвестициите е много чувствителен на всякакви препятствия, има ли ги, започват да ни заобикалят. И вече са много ясни знаците за това", заяви министър Събев.
Според него това, което може да се направи, за да се промени съществуващото положение, е осъществяване на административна реформа по границите, така че транспортните средства да се придвижват с по-голяма скорост. "Иначе ще продължим да бъдем заобикаляни - а това са пропуснати данъци, доходи и възможности за развитието на бизнеса по места", посочи Николай Събев.
Той подчерта, че няма инвеститор, който да иска да инвестира в регион, в който има нерешени транспортни проблеми.