/ БГНЕС, архив
След катастрофата на автобус на АМ „Тракия“: Какво показа проверката на превозвача?
95101
След катастрофата на автобус на АМ „Тракия“: Какво показа проверката на превозвача?
  • След катастрофата на автобус на АМ „Тракия“: Какво показа проверката на превозвача?
От фирмата превозвач „Юнион Ивкони” заявиха, че не могат да се свържат с шофьора на катастрофиралия преди дни на АМ "Тракия" техен автобус от часа на инцидента. Вчера бе съобщено, че водачът е изчезнал и връзка с него нямали дори близките му.
 
От компанията допълниха още, че има съмнения, че шофьорът е нарушил правилата за безопасност, като е карал малко повече от половин час над позволеното му време. 

30 октомври: Автобус се преобърна в канавка на АМ „Тракия” (СНИМКИ)

На 30 октомври автобус, пътуващ по направлението София-Слънчев бряг, се обърна на магистрала "Тракия". При инцидента пострадаха 17 души, които бяха откарани с различни травми и оплаквания, без опасност за живота в болниците в Ямбол и Бургас. За инцидента бе обвинен шофьорът на автобуса. Той бе задържан и впоследствие освободен без мярка за задържане, тъй като деянието е извършено по непредпазливост, а мъжът има постоянен адрес.

Какви са версиите за катастрофата на магистрала "Тракия"? (ВИДЕО/СНИМКИ)

След приключилата вътрешна проверка управителят на компанията „Юнион Ивкони” Георги Атанасов заяви, че фирмата има съмнения, че шофьорът на катастрофиралия автобус на магистрала "Тракия" е карал и по част от трасето на курса Слънчев бряг-София по-рано същия ден. Атанасов пояси, че превозното средство е било с работещ тахограф и преминат технически преглед седмица преди инцидента.

катастрофа автобус
БГНЕС

"В част от пунктовете, наблюдавани и проверявани от вътрешнофирмения контрол, в част от трасето съществуват съмнения за самоволна размяна на водачите на автобуса, като става дума за част от трасето", подчерта Атанасов по повод курса Слънчев бряг-София, изпълнен по-рано през деня на 30 октомври.

Министърът на транспорта нареди проверка на „Юнион Ивкони“

Министърът на транспорта Ивайло Московски коментира, че на „Юнион Ивкони” са наложени общо 28 акта от началото на годината, 26 от които са на шофьорите на фирмата. "Ако аз бях на мястото на хората, които ръководят компанията, и държавен орган ми санкционира 26 водача или 26 пъти ми санкционира някакви нарушения, бих взел мерки. Ако не са го направили, виждате до какво се стига. Те са породени от това, че нещо е нарушено, нещо не работи в системата, нещо не е по правилата. Ами като не светне лампата, ще се стигне до тежък инцидент и вече ще сме принудени да й отнемем лиценза на тази компания", коментира министърът.

Автобусът, катастрофирал на АМ „Тракия“, преминал преглед дни преди това

катастрофа автобус
БГНЕС

Управителят на фирмата заяви, че няма механизми, с които да следят всекидневно тахографските устройства. Разчита се само на изготвените графици за курсовете и смените на шофьорите.

Шофьорът на катастрофиралия автобус изчезна

Водачите на превозните средства сами полагали в устройството тахографския лист. По закон тази информация се съхранява 28 дни от шофьорите, като може да бъде изискана за проверка от работодателя. Атанасов допълни, че цялата система за контрол на тахографските листи е в ръцете на „Автомобилна администрация”.

Атанасов обясни, че фирмата няма как да знае за съставените актове на водачите освен ако те сами не признаят за тях. "Няма откъде и няма как да бъде разбрано това, няма такъв механизъм. Нито "Автомобилна администрация" съобщава за съставените актове на водачите на дружеството, нито пък самите водачи съобщават, закото ще бъдат санкционирани дисциплинарно от самото дружество", обясни той.

Няма алкохол в пробата на шофьора на обърналия се автобус

Управителят на компанията „Юнион Ивкони” заяви, че не може да се свърже със служителя си след инцидента.