За Великден имаме амбицията да пуснем движението в две части по две магистрали, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков пред БНТ.
Едната е частта от Ботевград към Мездра, 7 км и половина, обходът на Новачене – движението там е изключително интензивно, посочи той. Другият участък е от магистрала „Европа“, участъкът е също около 7 км и това е частта, която е непосредствено пред КПП „Калотина“.
Обходът на Бургас също е "под прицел" да бъде пуснат за великденските празници, когато хората ще се движат повече - да почувстват облекчение, каза още министърът на регионалното развитие.
Шишков ще провери строителството на участък от АМ „Европа“
Много е важно да строим повече магистрали, посочи той, но отбеляза, че трябва да се строят по различен начин в икономически аспект.
„Трябва да се замислим да променим икономическия механизъм. Неслучайно говоря, че една от възможностите е част от магистралите да бъдат строени на концесия. Тогава концесионерът не може да краде от себе си. Тогава става наистина изключително прост контролът на магистралите и няма да харчим огромни средства от бюджета на държавата“, обясни Иван Шишков.
Според него при бъдеща концесия на практика концесионерът ще инспектира сам себе си. Ако построи магистралата некачествено и я поддържа 30 години - едно е да направи един ремонт за 30 години, друго е да направи пет, обясни той.
Проектите, които могат да бъдат направени по този начин, според министъра са тунелът под Петрохан и магистрала „Рила“ - връзката между Ихтиман, Самоков, Дупница и продължението към границата с Република Северна Македония.
Едната е частта от Ботевград към Мездра, 7 км и половина, обходът на Новачене – движението там е изключително интензивно, посочи той. Другият участък е от магистрала „Европа“, участъкът е също около 7 км и това е частта, която е непосредствено пред КПП „Калотина“.
Обходът на Бургас също е "под прицел" да бъде пуснат за великденските празници, когато хората ще се движат повече - да почувстват облекчение, каза още министърът на регионалното развитие.
Шишков ще провери строителството на участък от АМ „Европа“
Много е важно да строим повече магистрали, посочи той, но отбеляза, че трябва да се строят по различен начин в икономически аспект.
„Трябва да се замислим да променим икономическия механизъм. Неслучайно говоря, че една от възможностите е част от магистралите да бъдат строени на концесия. Тогава концесионерът не може да краде от себе си. Тогава става наистина изключително прост контролът на магистралите и няма да харчим огромни средства от бюджета на държавата“, обясни Иван Шишков.
Според него при бъдеща концесия на практика концесионерът ще инспектира сам себе си. Ако построи магистралата некачествено и я поддържа 30 години - едно е да направи един ремонт за 30 години, друго е да направи пет, обясни той.
Проектите, които могат да бъдат направени по този начин, според министъра са тунелът под Петрохан и магистрала „Рила“ - връзката между Ихтиман, Самоков, Дупница и продължението към границата с Република Северна Македония.