Депутатите повишиха максималната скорост на магистралите от 130 на 140 км/ч след продължителна дискусия. Това стана при приемането на второ четене на промени в Закона за движение по пътищата. Ограничението ще се отнася само за новите участъци от аутобаните. От опозицията се обявиха против, като посочиха, че това ще доведе до повишаване на броя на инцидентите на пътя.
Според Иван Иванов от Синята коалиция състоянието на пътната настилка в страната по никакъв начин не позволява увеличението на позволената скорост за движение. „Да не стане така - след някой и друг месец при тежко произшествие на магистралата поради такава скорост - 140 км/ч, да ви покажат снимките във вестниците кой какво е гласувал”, каза Иванов.
Депутатът на „Атака” Павел Шопов попита дали има нещо нововъзникнало като аргумент за промяната и сам си отговори на въпроса: „Няма. Освен че ГЕРБ поиска едни нови автомагистрали”.
Светослав Иванов от ГЕРБ изтъкна, че често се говори за скоростта като причина за пътни инциденти. Той обаче подчерта, че трябва да се говори не за скоростта по принцип, а за несъобразената скорост. Румен Такоров от левицата пък изрази учудването си, че при тази логика не е направено предложение за увеличаване на скоростта на 200 км/ч.
Михаил Миков по-късно заяви пред журналисти, че „ заедно с народни представители, извън ГЕРБ, ще поискаме президентът да наложи вето върху тази част от Закона за пътищата, която предвижда увеличение на скоростта на 140км/ч”.
С промените се увеличава и разрешението за максималната скорост по скоростен път. Шофьорите вече ще могат да се движат с до 120 км/ч. Решено беше, че при движение по скоростен път на водача е забранено да спира пътното превозно средство за престой извън специално обозначените за това места, както и да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително на местата, където тя е прекъсната.