Тунел „Железница“ ще бъде пуснат в експлоатация в края на февруари, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Тунелът е част от АМ „Струма“ и е най-дългият у нас. Строителството му започна през 2019 и приключи през 2022 г. Изграждането му се усложни от появата на свлачища през 2020 г.
Две свлачища - от юг и север, над година блокираха пускането на новопостроения и най-дълъг тунел с две тръби в България, с дължина 2.2 км., както новите мостове, преминаващи след тунела над жп-линията София-Кулата, р. Струма, обходния път Струмско-Долно Церово и трасето на Е-79.
Укрепването и преработката на свлачището от юг на двете тръби на тунела започна през октомври 2022 г. Много по-проблемно бе свлачището от север, на изхода на Благоевград.
Тунел „Железница“ е ключова част от магистрала „Струма“.
Тунелът е част от АМ „Струма“ и е най-дългият у нас. Строителството му започна през 2019 и приключи през 2022 г. Изграждането му се усложни от появата на свлачища през 2020 г.
Две свлачища - от юг и север, над година блокираха пускането на новопостроения и най-дълъг тунел с две тръби в България, с дължина 2.2 км., както новите мостове, преминаващи след тунела над жп-линията София-Кулата, р. Струма, обходния път Струмско-Долно Церово и трасето на Е-79.
Укрепването и преработката на свлачището от юг на двете тръби на тунела започна през октомври 2022 г. Много по-проблемно бе свлачището от север, на изхода на Благоевград.
Тунел „Железница“ е ключова част от магистрала „Струма“.