/ БГНЕС
Президентът Радев застана зад исканията на българските тежкотоварни превозвачи
100220
Президентът Радев застана зад исканията на българските тежкотоварни превозвачи
  • Президентът Радев застана зад исканията на българските тежкотоварни превозвачи
Промените по пакета „Мобилност 1“ са дискриминация към българския бизнес и са в грубо нарушение на принципите на Европейския съюз за свободния пазар, заяви президентът Румен Радев преди среща с представители на транспортния бранш.
 
Държавният глава подкрепи протеста на тежкотоварните превозвачи, който ще се проведе на 10 януари пред сградата на европарламента в Брюксел докато транспортната комисия гласува текстовете на пакет „Мобилност 1“
 
Ако не отпадне предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици, българските компании ще фалират в рамките на шест месеца, заяви за „Дарик“ след срещата председатеят на АЕБТРИ Георги Петърнейчев. По думите му, президентът се е ангажирал да търси подкрепа  при срещите си с държавни глави на страни-членки на Съюза.
 
Президентът Румен Радев застана зад исканията на българските тежкотоварни превозвачи.

Нинова призова Борисов да помоли евролидери за подкрепа на превозвачите
 
Вашата борба е справедлива, защото предприетите действия, желания за промени по пакета „Мобилност“ са в грубо нарушение на принципите на ЕС за свободния пазар, принципите за свободно движение на стоки, услуги и хора и ние трябва да се борим за нашите права. Това е дискриминация към българския бизнес, която не трябва да позволяваме да се осъществи“, коментира той.
 
Ако не отпадне предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици, българските тежкотоварни превозвачи ще фалират в рамките на шест месеца, изтъкна Георги Петърнейчев.
 
Икономиката ни има нужда от 5 до 8 хил. автомобила, а ние имаме 65 хил. автомобила, които работят на европейския пазар. Това става невъзможно и прибираме всички автомобили тука и българският транспортен бранш е обречен на пълен фалит.  

Правителството категорично застава зад исканията на българските превозвачи
 
Друг спорен текст е този за задължителното нощуване на шофьорите в хотел. Браншът не е против това предложение, посочи Петър Нейчев, но то трябва да влезе в сила, само ако има изградени охраняеми паркинги, където да се оставят автомобилите. В застрахователните полици на товарите има клауза, според която при кражба застрахователите не изплащат обещетение, ако шофьорът не е бил в кабината, уточни председатеят на АЕБТРИ.
 
Протестът на превозвачите ще се проведе на 10 януари от 9 до 13 часа  на площад „Люксембург“ в Брюксел пред Европейския парламент по време на заседанието на транспортната комисия.
 
Имаме разрешение за 600 човека. Ще се присъединят и превозвачи от Литва, Латвия, Румъния, Полша, Унгария. Разрешено ни е, 10 автомобила ще бъдат гарирани, от които единият ще се използва като сцена, да се говори, а оттам ще има и озвучаване, а другите са гарирани отстрани.

Мая Манолова внесе жалба в КС срещу промените в Закона за горивата
 
Организаторите на протеста са поискали и разрешение 300 камиона да обикалят по околовръстното шосе на Брюксел.