Отстраненият шеф на Автомагистрали: Трябваше да затворим Хемус, за да я изчистим
Отстраненият шеф на Автомагистрали: Трябваше да затворим Хемус, за да я изчистим / снимка, архив: DarikNews.bg, Петя Царевска
Отстраненият шеф на Автомагистрали: Трябваше да затворим Хемус, за да я изчистим
48854
Отстраненият шеф на Автомагистрали: Трябваше да затворим Хемус, за да я изчистим
  • Отстраненият шеф на Автомагистрали: Трябваше да затворим Хемус, за да я изчистим

Правилното решение в критичната ситуация през последните два дни беше тотално да се забрани движението по автомагистрала „Хемус", за да може спокойно снегорините да почистят трасето. Така коментира снежния хаос в Северна България от почивните дни уволненият вчера изпълнителен директор на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД Антон Антонов. Той разказа как е молил служители на КАТ да му помогнат с изтеглянето на закъсали тежкотоварни камиони, за да се избегне задръстването по аутобана. Антонов постави под съмнение работата на експертите в Агенция „Пътна ифраструктура".

Служителите на КАТ трябваше да спрат ТИР-овете и да се осигури спокойното почистване на трасето. Това не се получи и се образуваха задръствания, обясни уволненият вчера заради критичната ситуация изпълнителен директор на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД Антон Антонов.

"В случая трябваше да се затвори тотално участъкът, да се подредят в едната лента всички коли, камиони, рейсове и да може спокойно да изчистим и след това да ги пуснем. В този момент, в който минах от Ботевград, ТИР-овете стояха, не видях нито една полицейска кола. Попаднах в тапата, седим, първия път ги изтеглиха, катаджийте стояха през няколко коли. Викам „Айде, бе, момчета, ходете, дръпнете ги настрани, да изтеглим леките коли, да пусна камионите напред". Имаше там един, ама той не знам какво свърши. Тръгнахме, преместихме се 500 метра напред и пак спряхме, защото тези по-нагоре пак закъсаха", коментира Антонов.

Той постави под съмнение работата на експертите в Агенция „Пътна ифраструктура". По думите му хората, които подават информация, трябва да са много компетентни. На въпрос поставя ли под съмнение експертността им, той каза: „И така може да се каже, да". Антонов изрази мнение, че това се забелязва от години, откакто доста често се сменят екипите в агенцията. „Всеки нов управляващ, като дойде, си назначава, меко казано, антураж. Не може, експертите трябва да са експерти", коментира той.

Само за последните две години и половина се смениха четирима председатели на Управителния съвет на пътната агенция. Последната смяна беше направена няколко дни след като Лиляна Павлова пое поста на министър на регионалното развитие и благоустройството през септември миналата година.

Очаквайте интервюто с Антон Антонов по-късно на сайта DarikNews.bg