Най-лошите условия за почивка са в малките морски курорти
Най-лошите условия за почивка са в малките морски курорти / снимки: БГНЕС, архив

В разгара на лятото инспектори от комисията за защита на потребителите са на поход срещу нарушители по Черноморието. Класацията по оплаквания от туристи водят по-малките курорти на юг от Бургас.

Противно на очакванията, не Слънчев бряг и съседните курорти, където има и най-много туристи, са местата с най-много оплаквания, а по-малките морски градчета, като Китен, Приморско и Созопол. Причината може да е в това, че на юг ходят предимно туристи, които сами организират почивката си и съответно си търсят правата на място, например в летните приемни на комисията за защита на потребителите, посочва бТВ. Южните курорти са и по-предпочитани от българи. Това лято обаче руснаците са на път да ни стигнат по жалби.

Бум на оплаквания се очаква в края на август, когато свършва и отпускарският сезон. Те обаче рядко водят до положителен резултат за туристите,

„Лоша хигиена в стаите, мръсен под в ресторанта и падащи плочки в банята” - това са написали в последния, получен от комисията сигнал, хора, почивали в хотел в Слънчев бряг. Базата се рекламира като четири звезди, а работи на практика като детски лагер.

„Храната е зле. Дават ни несварени картофи, много малко месо и персоналът не е любезен. „Идвали сме тук преди четири години, когато още не беше детски лагер и сега изпаднахме в шок", споделя преживяното Ростислав Добуш - турист от Украйна.

Керачка Русева, туроператор заяви, че хотелът се предлага като лагер за детски отдих и собствениците са им го дали като четиризвезден детски лагер. Русева не пожела да коментира дали според нея услугите действително отговарят на категорията четири звезди.
От хотела, който е пълен с туристи, е имало оплаквания и миналото лято и още тогава е направено предложение до финансовото министерство да му бъде отнета едната звезда. Резултатът до момента е само нова глоба.

И все пак, кога да разчитаме на компенсация. „Търговецът - това вече е рекламация на услугата, може да реши да се стигне до някакво споразумение за компенсация от негова страна, ако той държи на имиджа си”, заяви Иван Бъчваров - главен секретар в Комисия за защита на потребителите. Това обаче може да стане само, ако още не сте напуснали хотела или ресторанта в търсене на по-добър.

Инспекторите отчитат, че нарушенията в ресторантите са намалели. „Липса на цени или грамажи в менютата също не е толкова често срещано, но не мога да кажа, че напълно е изчезнало”, добави Николай Стойков - председател на КЗП-Бургас.

Девет ресторанта по морето на юг ще бъдат затворени, заради значително по-ниско качество на услугата, която са предлага.