Новият концесионер на летище София е консорциум „Соф Кънект“ с водещ член "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС" в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен". Това заяви транспортният министър Росен Желязков на брифинг във ведомството.
Операторът управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт.
Той подчерта, че всичките кандидатури за концесиите са били на изключително високо ниво.
Транспортният министър: Стига спекулации, няма фаворит за Летище София
„Соф Кънект“ е „класиран на първо място с 86,12 точки. На второ място е класиран участникът консорциум между Еърпорт дьо Пари и Тафхваламаръ холдинг с 80,31 точки. На трето място е класиран участникът „Фрапорт България ЕАД“ с 80,19 точки. На четвърто място е консорциум „Витоша“ с 78,42 точки и на пето място е „ССБ София еърпорт Джей ви“, обясни Желязков.
Министърът поясни, че всички участници на 9-ти май са били допуснати до участие. „В продължение на 90 дни комисията за разглеждане и оценка на офертите разгледа и обсъди офертите на участниците. Бяха изискани допълнителни разяснения в процеса и петимата участници дадоха уточнения във връзка със зададените въпроси“, допълни той, цитиран от Агенция „Фокус“.
Какво предлагат кандидатите за стопани на Летище София?
Росен Желязков припомни, че процедурата за летище София е започнала с решение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения от 2 юли 2018 година. В хода на процедурата са зададени 3 300 въпроса, на които са дадени съответните и като брой, и като качество отговори.
„В процедурата от началото до края сме подпомагани както като подготовка, така и като компетенции от световна банка със сътрудничеството на Европейска банка за възстановяване и развитие. Респективно от подразделението на Световна банка – международната финансова кооперация“, каза министърът.
Петима кандидати за концесията на Летище София
Желязков подчерта, че оферти в процедурите са подадени от петима участници. „Всеки от тях е със значителен опит и необходимата професионална репутация. На открито заседание в присъствието на кандидатите и медиите бяха отворени обвързващите предложения на кандидатите. А кандидатите са консорциум „Витоша“ с летищен оператор Манчестър еърпорт груп, консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор Мюнхен, консорциум „ССБ София еърпорт Джей ви“ с летищен оператор Копенхаген, „Фрапорт България ЕАД“ и консорциум между Еърпорт дьо Пари и Тафхваламаръ холдинг“, допълни той.
Операторът управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт.
Той подчерта, че всичките кандидатури за концесиите са били на изключително високо ниво.
Транспортният министър: Стига спекулации, няма фаворит за Летище София
„Соф Кънект“ е „класиран на първо място с 86,12 точки. На второ място е класиран участникът консорциум между Еърпорт дьо Пари и Тафхваламаръ холдинг с 80,31 точки. На трето място е класиран участникът „Фрапорт България ЕАД“ с 80,19 точки. На четвърто място е консорциум „Витоша“ с 78,42 точки и на пето място е „ССБ София еърпорт Джей ви“, обясни Желязков.
Министърът поясни, че всички участници на 9-ти май са били допуснати до участие. „В продължение на 90 дни комисията за разглеждане и оценка на офертите разгледа и обсъди офертите на участниците. Бяха изискани допълнителни разяснения в процеса и петимата участници дадоха уточнения във връзка със зададените въпроси“, допълни той, цитиран от Агенция „Фокус“.
Какво предлагат кандидатите за стопани на Летище София?
Росен Желязков припомни, че процедурата за летище София е започнала с решение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщения от 2 юли 2018 година. В хода на процедурата са зададени 3 300 въпроса, на които са дадени съответните и като брой, и като качество отговори.
„В процедурата от началото до края сме подпомагани както като подготовка, така и като компетенции от световна банка със сътрудничеството на Европейска банка за възстановяване и развитие. Респективно от подразделението на Световна банка – международната финансова кооперация“, каза министърът.
Петима кандидати за концесията на Летище София
Желязков подчерта, че оферти в процедурите са подадени от петима участници. „Всеки от тях е със значителен опит и необходимата професионална репутация. На открито заседание в присъствието на кандидатите и медиите бяха отворени обвързващите предложения на кандидатите. А кандидатите са консорциум „Витоша“ с летищен оператор Манчестър еърпорт груп, консорциум „Соф кънект“ с летищен оператор Мюнхен, консорциум „ССБ София еърпорт Джей ви“ с летищен оператор Копенхаген, „Фрапорт България ЕАД“ и консорциум между Еърпорт дьо Пари и Тафхваламаръ холдинг“, допълни той.