Какво предлагат кандидатите за стопани на Летище София?

Росен Желязков: Предстои нелек и много отговорен процес за концесията на Летище София

/ БГНЕС
Росен Желязков: Предстои нелек и много отговорен процес за концесията на Летище София
Предстои нелек и много отговорен процес по оценяването на предложенията за концесията на Летище София. Оценката е комплексна. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в изявление след провелата се публична процедура по отваряне на офертите за концесията на Летище София.

Министър Желязков заяви, че този процес ще бъде нелек. "Ние ще разчитаме на нашите консултанти. Съгласно договора партнираме тясно със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР). Ще използваме всички необходими средства, за да постигнем една правилна, вярна, коректна цялостна оценка на офертите", каза министър Желязков.
 
Петима кандидати за концесията на Летище София

Той изрази удовлетворение от обстоятелството, че всички кандидати са били допуснати до процедурата. "Радваме се на това, че наистина се получава едно конкурентно състезание, радваме се на интереса", каза още ресорният министър. Той пожела на комисията по провеждане на процедурата за концесията на Летище София отговорна и спокойна работа.

Министър Желязков бе категоричен, че месец няма да бъде достатъчен, за да приключи работа комисията. След като тя определи изпълнител следва процедура по обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
 
Няма правно основание за спиране на концесията на летище София

Днес на публично заседание на комисията, натоварена с процедурата по избор на концесионер на Летище София, бяха изчетени обвързващите предложения на участниците. Те съдържат в резюме предложенията по критериите за възлагане, които са обявени предварително. Процедурата предвижда оценка на финансовото предложение с 55% тежест и техническото предложение - с 45%. Оценката на техническото предложение включва идеен план за развитие, план за прогнози на трафика.
 
Първият по реда участник е Консорциум "Витоша". Той предложи 19,948 млн. евро годишно концесионно възнаграждение. "Соф Кънект" е вторият участник. Неговото предложение за годишно концесионно възнаграждение е в размер на 24,5 млн. евро. Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" предложи възнаграждение от 26,5 млн. евро. Четвъртият кандидат "Фрапорт България" ЕАД предложи 21 млн. евро, а петият участник - "Еърпортс Де Пари" ЕС. ЕЙ - 32,82 млн. евро годишно.

Срокът на концесията е 35 години.