ЕК отбелязва, че постигането на целта за намаляване наполовина на смъртните случаи на пътя между 2010 и 2020 г. ще бъде много трудно
ЕК отбелязва, че постигането на целта за намаляване наполовина на смъртните случаи на пътя между 2010 и 2020 г. ще бъде много трудно / ThinkStock/Getty Images
България отново е сред първенците в ЕС по жертви на катастрофи
От 2010 до 2017 г. броят на загиналите в пътни злополуки в България е намалял с 12 на сто, съобщи Европейската комисия.
 
Понижението е трайно, като от 105 загинали на един милион души население през 2010 г., броят на жертвите за миналата година е 96 души. От 2016 до 2017 г. нашата страна отбелязва спад с 4%.

България пак е първенец в ЕС по жертви на катастрофи
 
България и Румъния са единствените в ЕС, отчели над 80 смъртни случая на един милион жители.
 
В ЕС спадът между 2010 и 2017 г. е 20%, като за 2016-2017 г. е 2%, показват данните. Миналата година 25 300 души са изгубили живота си по пътищата на ЕС и това е с 300 по-малко, отколкото през 2016 г. и с 6200 по-малко, отколкото през 2010 г.

Кои са най-опасните пътища в България?
 
ЕК отбелязва, че постигането на целта за намаляване наполовина на смъртните случаи на пътя между 2010 и 2020 г. ще бъде много трудно. Статистиката сочи, че 135 000 души са били тежко ранени в пътни произшествия миналата година - основно пешеходци, колоездачи и мотоциклетисти. Отчита се, че пътните злополуки водят до разходи от около 120 млрд. евро годишно.
 
Европейските пътища остават сред най-безопасните в света, като водещи в това отношение са Швеция (25 смъртни случая на един милион жители), Великобритания (27), Холандия (31) и Дания (32). Най-голям спад на смъртните случаи в сравнение с 2016 г. е отчетен в Естония и Словения - съответно с 32 и 20%.

Едва осем на сто от пътните произшествия, завършили със смърт в ЕС, настъпват на магистрала. Това съобщи еврокомисарят по транспорта Виолета Булц.
 
Тя добави, че 18% от тежките произшествия са предизвикани от водачи на камиони, а 17% - от водачи на лекотоварни превозни средства. Най-често тежките произшествия настъпват в земеделски райони.
  
По данни на Европейската комисия 93% от пътните произшествия с жертви в ЕС се дължат на "човешкия фактор". Булц заяви, че е необходимо допълнително развитие на инфраструктурата и повече използване на автоматизацията в превозите. По нейните думи ЕС ще се стреми занапред високите изисквания за безопасност да обхващат всички превозни средства, а не само скъпите.
БТА