Държавната фирма „Автомагистрали“ посреща 2020 г. с двойно по-голям персонал и обновен машинен парк. През 2019 г. в дружеството бяха назначени 201 строителни инженери, проектанти, геодезисти, шофьори на тежкотоварни автомобили и машинисти, обикновени строителни работници, както и счетоводители и технически ръководители, съобщиха от МРРБ.
Желаещите да работят са много, защото възнагражденията са над средните за сектора. Хората се осигуряват на пълния размер на работната си заплата и най-важното, получават парите си винаги навреме, коментира изпълнителният директор Стоян Беличев.
През 2019 г. „Автомагистрали“ увеличи значително строителните и транспортните машини, с които оперира. Беше купен 40-тонен булдозер, последна дума на техниката. С високи характеристики са челните товарачи, без които строителството е немислимо. Важна придобивка са и 43 нови товарни автомобила. Много машини се взимат на лизинг, а други са под наем.
Компанията вече разполага и с модерна апаратура, която поставена върху дрон, може да прави геодезическо заснемане от въздуха. Това позволява не само изключително прецизно отчитане на свършената работа и използваните материали, но пести време и средства. Ако геодезическото заснемане трябва да се прави на терен, ще е необходим екип от 12-15 геодезиста, а за участък от 10 км ще им бъдат нужни 10 месеца. Безценен е и крамерът – машина, с която се извършват ремонти, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения.
Придобиването на нова техника и увеличаването на персонала ще продължи и през 2020 г., тъй като дейностите на дружеството се разширяват. В момента се извършва преструктуриране на компанията. Едно от направленията й ще е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите, второто – с изграждане на новите участъци на „Хемус“, и третото – с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа.
Предстои ни много работа, което изисква перфектна организация, коментира Стоян Беличев. По празничните дни например около 300 хил. автомобила напускат София и ние трябва да осигурим тяхното безпроблемно и безопасно движение по „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. Наша грижа е те да бъдат обработени при зимни условия, да има навсякъде нужната сигнализация, светлинни табла и маркировка, допълва Беличев.
Паралелно се работи по изпълнението на топ приоритета на правителството – новите участъци на „Хемус“. През т.г. започна строителството на 134 км от магистралата, за които бяха осигурени от правителството 1,35 млрд. лв. В момента се извършват изкопи, насипи, водостоци и селскостопански подлези в участък 1 - между 94-ти и 96-ти км. Поетапно ще се издават строителни разрешителни и за останалите отсечки от трасето. В най-напреднал етап от провеждането и приключване на необходимите процедури са участъците от п. в. „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“, включително, и от пътен възел „Каленик“ до пътен възел „Плевен“. За трите участъка - от края на п. в. „Плевен“ до път 1-5 Русе - Велико Търново изпълнителят изготвя техническите проекти, които трябва да се представят по график в АПИ за преглед и одобрение. Провеждат се и процедурите по актуализация и одобрение на ПУП - Парцеларен план, по който ще се извършва отчуждаването на терените. Очаква се разрешението за строеж на трите участъка или на части от тях да се издаде в средата на 2020 г.
Всички искаме нещата да се случват по-бързо, но има процедури, които няма как да бъдат прескочени. Най-дълъг е процесът по отчуждение на терените за новите трасета. След това се извършва техническо проектиране и получаване на строителни разрешения. Всичко отнема време и колкото и да ни се иска, няма как процесът да се съкрати, обясняват експертите.
Не по-малко сложни са ремонтите по горното и долното строене на виадуктите и мостовите съоръжения на „Хемус“ и „Тракия“. През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“. Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65,3 млн. лв. Агенция „Пътна инфраструктура“ планира за 2020 г. да възложи ремонтни дейности на пет виадукта на АМ „Хемус“ и на пет виадукта на АМ „Тракия“.
Желаещите да работят са много, защото възнагражденията са над средните за сектора. Хората се осигуряват на пълния размер на работната си заплата и най-важното, получават парите си винаги навреме, коментира изпълнителният директор Стоян Беличев.
През 2019 г. „Автомагистрали“ увеличи значително строителните и транспортните машини, с които оперира. Беше купен 40-тонен булдозер, последна дума на техниката. С високи характеристики са челните товарачи, без които строителството е немислимо. Важна придобивка са и 43 нови товарни автомобила. Много машини се взимат на лизинг, а други са под наем.
Компанията вече разполага и с модерна апаратура, която поставена върху дрон, може да прави геодезическо заснемане от въздуха. Това позволява не само изключително прецизно отчитане на свършената работа и използваните материали, но пести време и средства. Ако геодезическото заснемане трябва да се прави на терен, ще е необходим екип от 12-15 геодезиста, а за участък от 10 км ще им бъдат нужни 10 месеца. Безценен е и крамерът – машина, с която се извършват ремонти, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения.
Придобиването на нова техника и увеличаването на персонала ще продължи и през 2020 г., тъй като дейностите на дружеството се разширяват. В момента се извършва преструктуриране на компанията. Едно от направленията й ще е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите, второто – с изграждане на новите участъци на „Хемус“, и третото – с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа.
Предстои ни много работа, което изисква перфектна организация, коментира Стоян Беличев. По празничните дни например около 300 хил. автомобила напускат София и ние трябва да осигурим тяхното безпроблемно и безопасно движение по „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. Наша грижа е те да бъдат обработени при зимни условия, да има навсякъде нужната сигнализация, светлинни табла и маркировка, допълва Беличев.
Паралелно се работи по изпълнението на топ приоритета на правителството – новите участъци на „Хемус“. През т.г. започна строителството на 134 км от магистралата, за които бяха осигурени от правителството 1,35 млрд. лв. В момента се извършват изкопи, насипи, водостоци и селскостопански подлези в участък 1 - между 94-ти и 96-ти км. Поетапно ще се издават строителни разрешителни и за останалите отсечки от трасето. В най-напреднал етап от провеждането и приключване на необходимите процедури са участъците от п. в. „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“, включително, и от пътен възел „Каленик“ до пътен възел „Плевен“. За трите участъка - от края на п. в. „Плевен“ до път 1-5 Русе - Велико Търново изпълнителят изготвя техническите проекти, които трябва да се представят по график в АПИ за преглед и одобрение. Провеждат се и процедурите по актуализация и одобрение на ПУП - Парцеларен план, по който ще се извършва отчуждаването на терените. Очаква се разрешението за строеж на трите участъка или на части от тях да се издаде в средата на 2020 г.
Всички искаме нещата да се случват по-бързо, но има процедури, които няма как да бъдат прескочени. Най-дълъг е процесът по отчуждение на терените за новите трасета. След това се извършва техническо проектиране и получаване на строителни разрешения. Всичко отнема време и колкото и да ни се иска, няма как процесът да се съкрати, обясняват експертите.
Не по-малко сложни са ремонтите по горното и долното строене на виадуктите и мостовите съоръжения на „Хемус“ и „Тракия“. През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“. Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65,3 млн. лв. Агенция „Пътна инфраструктура“ планира за 2020 г. да възложи ремонтни дейности на пет виадукта на АМ „Хемус“ и на пет виадукта на АМ „Тракия“.