Американци ще помагат на София за изграждането на център за неспешни повиквания
Американци ще помагат на София за изграждането на център за неспешни повиквания / netinfo

Проект за изграждането на център за управление на извънредни ситуации и за обработка на неспешни повиквания със сигнали на граждани предложиха от Агенцията за търговия и развитие на САЩ и американската компания "Уинборн и Костас" на среща със столичния кмет Бойко Борисов.

Президентът на дружеството Джефри Уинборн и консултантът на фирмата Велизар Шаламанов представиха проекта "телефон 311" - номер за сигнали за нарушени асфалтови покрития, непочистена смет, течове, повреди по електрическата мрежа.

Тази система вече действа в някои градове в САЩ, уточни Шаламанов. Ако Столичната община открие такъв телефон, това ще бъде първата система за такива повиквания в Европа, добави той.

Борисов отбеляза, че общината има т.нар. "горещ телефон". Предлаганата система ще може да следи за изпълнението на подадените към фирмите сигнали на граждани, както и ще помага да се търси отговорност при изпълнението им, посочи той.