Бившият шеф на БДЖ Холдинг Йордан Недев смята, че за да се реформира компанията, представителите на мениджърския екип трябва да ходят със страст на работа. Той обясни пред bTV, че основният мотив за подадената от него оставка през миналата седмица е демотивацията, породена от субективна преценка на база на натрупали се факти.
Според него решението за спиране на субсидията на превозвача през юли не е било толкова страшно от чисто икономическа гледна точка, но именно тя е довела до демотивацията. „Вярвам, че всеки, който не се чувства мотивиран да ходи на работа, по-скоро не трябва да го прави, още повече за изпълнителен директор и то на такова предприятие в такава ситуация е самоубийствено и убийствено", сподели Йордан Недев.
Той е категоричен, че предприятията в БДЖ трябва да са частни, защото „иначе се безстопанствени". Недев уточни, че става дума преди всичко за „Товарни превози", тъй като „Пътнически превози" е „особено животно" с разнообразни функции. „Това не означава, че то не трябва да има професионален мениджмънт. Проблемът е, че той малко или много се сменя с политическия цикъл", каза бившият шеф на железопътния холдинг. Той е убеден, че превозвачът ще продължи по пътя на реформите на базата работата си с ръководния екип в дружеството. Според него проблемът с хората в БДЖ е че много от тях живеят в друг свят.
Недев заяви, че е имал добра комуникация с вицепремиера Симеон Дянков, която обаче през летните месеци е била в затишие, както и тясна и професионална комуникация с транспортния министър Ивайло Московски. Той отрече и слуховете, че е подал оставка заради проблеми в отношенията с председателя на Съвета на директорите на дружеството Владимир Владимиров.