Колумбийското кафе – в клуба на европейската гастрономия
Колумбийското кафе – в клуба на европейската гастрономия / netinfo

Колумбийското кафе стана първият неевропейски продукт, който бе включен в елитния клуб на най-добрата европейска гастрономия наред със сиренето Рокфор и прошутото от Парма, като получи статута на продукт със защитено обозначение за произход, предаде Франс прес.

На церемония в централата на Европейската комисия в Брюксел заместник-директорът на Генералната дирекция по земеделието Йежи Плева връчи престижната марка на представителя на Националната федерация на производителите на колумбийско кафе, за която бе подадена молба преди повече от година.

"Това е голям ден в историята на колумбийското кафе", със задоволство заяви Луис Фернандо Сампер, генерален директор на федерацията, който отговаря за защитата на интелектуалната собственост. "Това е отличие, но и механизъм за защита от многобройните хора, които претендират, че продават колумбийско кафе, което всъщност е фалшификат", допълни Сампер.

Националната федерация на производителите на колумбийско кафе е основана през 1927 г. и в момента представлява над 566 000 производители, като повече от тях имат плантации с площ под 1,5 хектара.

През 2006 година Колумбия е изнесла кафе на зърна на стойност 1,7 милиарда долара. Кафето е третият износен продукт на Колумбия след въглищата и бананите.