Държавата ще цели повишаване на качеството на социалните услуги

Министър Бисер Петков
Министър Бисер Петков / БГНЕС
Общата цел на общините, неправителствените организации и държавата е повишаване на качеството на социалните услуги и удовлетвореността на потребителите. Това каза министърът на труда и социалната политика Бисер Петков, който заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова, откри Годишния форум за качеството на социалните услуги за 2019 г. на територията на Столична община, съобщиха от социалното министерство.
 
Събитието се организира за втора поредна година от Общината в партньорство с неправителствените организации, подписали Споразумението за социална закрила през 2017 г. и цели обмен на опит и добри практики между доставчиците на социални услуги, неправителствения сектор и институциите.
 
Повишаването на качеството на социалните услуги е заложено в новия Закон за социалните услуги, приет през март тази година. Секторът се развива динамично и правителството отделя все повече средства като за финансирането на социалните услуги през 2019 г. са предвидени над 260 млн. заложено в, е отбелязал още Петков.
 
По думите на министъра общините са ключов партньор на Министерството на труда и социалната политика при формулиране и изпълнение на политиките в социалната сфера като особено тясно е сътрудничеството в предоставянето на качествени и ориентирани към потребностите социални услуги. "Разчитаме на активността и експертизата на институциите, общините и неправителствения сектор за подготовката на подзаконовата уредба към Закона за социалните услуги, за да може той да влезе в сила от началото на следващата година", е подчертал още министърът.
 
С този закон МТСП се опитва да отвори услугите повече към хората чрез регламентирането на част от тях като общодостъпни. Неговата основна цел е повишаването на тяхното качеството, след като вече имаме насищане със социални услуги, е допълнил още Петков, цитиран в съобщението. Законът предвижда и други механизми в тази посока като Наредбата за качеството на социалните услуги и създаването на нова Агенция за качеството на социалните услуги.
 
Столична община е най-големият доставчик на социални услуги с 87 държавно делегирани дейности, които обслужват над 3500 потребители. Тя е еталон за ефективно публично-частно партньорство при предоставянето на тези услуги, е посочил Петков, цитиран в съобщението. Според него следването на този успешен модел от общините ще доведе до повишаване качеството на социалните услуги, иновации в сектора и повишаване на удовлетвореността на потребителите.
 
Утре ще се състои Ден на отворените врати за социални услуги от Столична община.
БТА