За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
За четвърти път В. Търново става столица на трабантите / Дарик нюз
За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
62287
За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
  • За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
  • За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
  • За четвърти път В. Търново става столица на трабантите

За четвърти път Велико Търново ще бъде домакин на национален събор на притежателите на трабанти, съощи доц. Милен Михов. Общинският съветник и преподавател във ВТУ е сред заклетите почитатели на марката и горд собственик на източногерманското возило от 26 години.

Трабант фестът ще се проведе на 16 март като част от програмата за празника на Велико Търново. Организатори са местният Трабант клуб, Общината и Търговски парк - Велико Търново. Освен от страната се очакват и гости от Букурещ. Предвидено е участниците да се съберат на паркинга пред парк „Марно поле" в 10,00 часа. 60 минути по- късно колите ще бъдат изложени пред сградата на Общината, а от 12,00 часа започва дефиле по улиците на старата столица. На паркинга пред Търговския парк ще бъде състезанието по майсторско кормуване, разказа доц. Михов.

Чуйте го в първия звуков файл.

За четвърти път В. Търново става столица на трабантите
netinfo

През последните години още няколко великотърновци са си закупили и възстановили трабанти и ще ги покажат на феста, информира Ивайло Антов. Той е притежател на колекция от 47 трабанта, най-старият е произведен през 1963 г. и в момента не е в движение, а най- новият модел е от 1990 г. Ивайло притежава и уникален трабант кабриолет, с който през есента се возила френска двойка, решила да сключи брак под Царевец, и е обрала овациите на гостите си.

Великотърновският колекционер се шегува, че е създал приют за трабанти. Автомобилите идват при него на стойност 100- 150 лева. Части се намират и няма проблем колата да се възстанови и пусне в движение. За тесните великотърновски улици е перфектна, категоричен е Антов.

Повече от него във втория звуков файл.

По- рано разбиваха трабантите, за да откраднат най- ценното в тях - акумулатирите, добавя колекционерът. Миналата година апаши задигнали предното стъкло на колата, с която той се движи в момента. Според него - за да вземат винетката, която струва повече от стъклото и уплатнението взети заедно.

Още в третия звуков файл.

Трабантите са пуснати в производство в Германската демократична република през 1957 г. До 1991 г., когато са спрени, от конвейера на завода в Цвикау са излезли над 3 милиона автомобила.