Въвеждането на платено паркиране в кв. "Стрелбище" се отлага, съобщава кметът на район "Триадица" Димитър Божилов в профила си във Фейсбук.
"Запознах се буквално с всички становища, като анализирах внимателно всяко едно от тях. Основните притеснения на хората бяха в няколко насоки: няма да има достатъчно места за паркиране; ще трябва да обикалям квартала, за да си намеря място; ще трябва да плащам допълнително за нещо, което няма да получа; защо не осигурите достатъчно места за колите сега, а после да мислим за зона? Склонен съм да се съглася с всяко едно от притесненията на хората, поради простата причина, че те се коренят в недобрите практики на общината в сферата на организираното паркиране, които наблюдаваме в последните години", съобщава кметът на района.
Той поясни, че намира за важни следните уточнения:
- Достатъчно места за паркиране остава и винаги ще бъде разтегливо понятие. Защото ако в квартала сега по официални данни има регистрирани по постоянен адрес 4 хил. автомобила, то нямаме никаква гаранция, че след няколко години няма да са доста повече.
- Паркирането на една или две преки по-далеч от вкъщи не е обикаляне на квартала. Това, че в момента се спира пред входовете на блока, не означава, че това е законосъобразно паркиране.
- Платената зона за кварталите е механизъм, припознат от редица градове и никога не съм криел, че съм негов поддръжник. Как и по какъв начин се разходват парите от този механизъм е предмет на друг разговор и се опасявам, че трябва да се води с органа, който администрира услугата, а това е Центърът за градска мобилност. Основният довод в полза на зоната обаче е и остава, че там, където е въведено платено паркиране, никой не е пожелал то да се премахне.
"По отношение намирането на повече места не съм спрял да работя. За изминалите две години сме обособили повече от 120 нови места в квартала, премахнатите излезли от употреба автомобили са над 140, в момента се премахват и незаконни гаражни клетки - на мястото на част от тях ще може да се спира. Допълнително ще депозирам в транспортната комисия на Столична община и проекта за организация на движението, който бе дискутиран с хората в рамките на обсъждането. С въвеждането на посочност на движението ще оптимизираме доста пространства, ще се намалят и конфликтните точки. Ако продължим успешно описаните по-горе процеси съм сигурен, че местата за паркиране в квартала ще се умножат- тогава отново може да поставим на дневен ред въпроса за Зелена зона- с допълнен проект и нови предложения", заявява още кметът Димитър Божилов.
"Запознах се буквално с всички становища, като анализирах внимателно всяко едно от тях. Основните притеснения на хората бяха в няколко насоки: няма да има достатъчно места за паркиране; ще трябва да обикалям квартала, за да си намеря място; ще трябва да плащам допълнително за нещо, което няма да получа; защо не осигурите достатъчно места за колите сега, а после да мислим за зона? Склонен съм да се съглася с всяко едно от притесненията на хората, поради простата причина, че те се коренят в недобрите практики на общината в сферата на организираното паркиране, които наблюдаваме в последните години", съобщава кметът на района.
Той поясни, че намира за важни следните уточнения:
- Достатъчно места за паркиране остава и винаги ще бъде разтегливо понятие. Защото ако в квартала сега по официални данни има регистрирани по постоянен адрес 4 хил. автомобила, то нямаме никаква гаранция, че след няколко години няма да са доста повече.
- Паркирането на една или две преки по-далеч от вкъщи не е обикаляне на квартала. Това, че в момента се спира пред входовете на блока, не означава, че това е законосъобразно паркиране.
- Платената зона за кварталите е механизъм, припознат от редица градове и никога не съм криел, че съм негов поддръжник. Как и по какъв начин се разходват парите от този механизъм е предмет на друг разговор и се опасявам, че трябва да се води с органа, който администрира услугата, а това е Центърът за градска мобилност. Основният довод в полза на зоната обаче е и остава, че там, където е въведено платено паркиране, никой не е пожелал то да се премахне.
"По отношение намирането на повече места не съм спрял да работя. За изминалите две години сме обособили повече от 120 нови места в квартала, премахнатите излезли от употреба автомобили са над 140, в момента се премахват и незаконни гаражни клетки - на мястото на част от тях ще може да се спира. Допълнително ще депозирам в транспортната комисия на Столична община и проекта за организация на движението, който бе дискутиран с хората в рамките на обсъждането. С въвеждането на посочност на движението ще оптимизираме доста пространства, ще се намалят и конфликтните точки. Ако продължим успешно описаните по-горе процеси съм сигурен, че местата за паркиране в квартала ще се умножат- тогава отново може да поставим на дневен ред въпроса за Зелена зона- с допълнен проект и нови предложения", заявява още кметът Димитър Божилов.