178 млн. лева са необходими на Столична община, за да продължи нормалното функциониране на градския транспорт.
София разширява метрото със заем от близо 400 млн. лв.
Без финансова подкрепа от страна на държавата, общината ще бъде принудена да съкрати линии, както и да увеличи интервалите на движение на обществения транспорт, което ще доведе до влошаване на услугата, съобщиха от Столичен общински съвет (СОС).
Зам.-председателят на ресорната комисия Зафир Зарков коментира, че транспортът на София, ако досега бе подложен на финансов натиск, то вече в резултат на пандемията и инфлацията, той е във финансова криза.
Общинските транспортни оператори са изправени пред финансов колапс, стана ясно от изслушването на шефовете на дружествата в Комисията по транспорт на СОС.
Задълженията на Столичния автотранспорт към доставчици на горива и друг вид разходи към края на януари 2022-а година възлизат на 21,3 млн. лева, като 17,3 млн. лева от тях са просрочени.
Според отчета на Столичния електротранспорт разходите за електроенергия на дружеството за 2021-а година са над 13 млн. лева, като само за януари тази година са 3,8 млн. лева. Справката на „Метрополитен“ показва, че текущите разходи за 2022-а година за електроенергия, поддръжка и консумативи възлизат на 4,4 млн. лева.
София поиска от държавата още средства за градския транспорт
"Дружеството обаче има и просрочени задължения към СДВР на стойност близо 6,5 млн. лева. Общо дължимите средства достигат 10,9 млн. лева", обясни шефът на дружеството проф. Стоян Братоев.
Основните причини за тежкото състояние на градския транспорт в София се дължи на ковид пандемията, която започна през 2020-а година, заради която драстично намаля пътникопотокът и продажбата на превозни документи.
Последвалата икономическа криза, в това число - поскъпването на горивата и електроенергията също допринесе за задлъжнялостта на операторите, категорични са техните ръководители.
София разширява метрото със заем от близо 400 млн. лв.
Без финансова подкрепа от страна на държавата, общината ще бъде принудена да съкрати линии, както и да увеличи интервалите на движение на обществения транспорт, което ще доведе до влошаване на услугата, съобщиха от Столичен общински съвет (СОС).
Зам.-председателят на ресорната комисия Зафир Зарков коментира, че транспортът на София, ако досега бе подложен на финансов натиск, то вече в резултат на пандемията и инфлацията, той е във финансова криза.
Общинските транспортни оператори са изправени пред финансов колапс, стана ясно от изслушването на шефовете на дружествата в Комисията по транспорт на СОС.
Задълженията на Столичния автотранспорт към доставчици на горива и друг вид разходи към края на януари 2022-а година възлизат на 21,3 млн. лева, като 17,3 млн. лева от тях са просрочени.
Според отчета на Столичния електротранспорт разходите за електроенергия на дружеството за 2021-а година са над 13 млн. лева, като само за януари тази година са 3,8 млн. лева. Справката на „Метрополитен“ показва, че текущите разходи за 2022-а година за електроенергия, поддръжка и консумативи възлизат на 4,4 млн. лева.
София поиска от държавата още средства за градския транспорт
"Дружеството обаче има и просрочени задължения към СДВР на стойност близо 6,5 млн. лева. Общо дължимите средства достигат 10,9 млн. лева", обясни шефът на дружеството проф. Стоян Братоев.
Основните причини за тежкото състояние на градския транспорт в София се дължи на ковид пандемията, която започна през 2020-а година, заради която драстично намаля пътникопотокът и продажбата на превозни документи.
Последвалата икономическа криза, в това число - поскъпването на горивата и електроенергията също допринесе за задлъжнялостта на операторите, категорични са техните ръководители.