390 млн. лева за двете разширения на метрото осигурява Столична община чрез инвестиционен заем.
София поиска от държавата още средства за градския транспорт
"За строителството на двата нови участъка от Третия лъч на метрото Столична община ще осигури 53% от общия обем на нужните средства. За тази цел общината планира да получи инвестиционен кредит от Европейската инвестиционна банка на стойност 195 млн. евро“, това заяви зам.-кметът по финанси и здравеопазване Дончо Барбалов.
Той заедно със зам.-кмета по строителство инж. Джоргов представят на публично обсъждане намерението за поемане на дългосрочен инвестиционен кредит от ЕИБ за строителството на етапи 3 и 4 от Линия 3 на софийското метро.
Общата стойност за изграждане на двата участъка е 769 млн. лв., като Столична община ще осигури 409 млн. лв. или 53% от нужните средства. Остатъкът от 360 млн. лв. беше заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост на България. При последната редакция на Плана правителството заложи намаляване на финансирането за метро до 217 млн. лева.
По инициатива на кмета на София Йорданка Фандъкова бяха проведени срещи с министър-председателя Кирил Петков и вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, на които те поеха ангажимент отрязаните от Плана средства да бъдат осигурени от държавния бюджет. „На срещите ни премиерът Петков и министър Василев заявиха, че подкрепят изграждането в цялост на Третата линия.
За да гарантираме строителството и завършването на двата участъка до 2026 г., настояваме Министерски съвет да вземе решение за съфинансирането от националния бюджет“, заяви зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.
Той обясни, че на свой ред Столична община ще гарантира по-големия процент от средствата с инвестиционния заем. „Строителството на 3-те километра от кв. „Хаджи Димитър“ до „Левски“ започва през март, като осигуряваме първите 12,8 млн. лв. за старта изцяло от бюджета на общината.
За участъка от 6 километра през район „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ в момента се избират изпълнители“, заяви инж. Джоргов. Двата участъка включват 9 метростанции в два лъча и буферни паркинги.
Предвижда се и закупуване на нови метровлакове. „Според направените анализи двата нови участъка ще дадат достъп до метрото на още 160 хил. граждани“, обясни инж. Джоргов.
С градски транспорт в София: Представиха новата тарифна политика
Общата дължина на Линия 3 на метрото в София е 21 км с 21 метростанции. През 2020-2021 г. завърши строителството на първите два етапа – общо 12 км от ж.к. „Овча купел“, през „Красно село“, централна градска част, Орлов мост, театър „София“ до ж.к. „Хаджи Димитър“. За постигане на предвидения значителен транспортен, екологичен и социален ефект от линията тя трябва да бъде завършена, като се изградят другите ѝ два участъка - до ж.к. „Левски“ и до бул. „Цариградско шосе“ през „Слатина“.
„Трите станции през „Подуяне“ са разположени по бул. „Владимир Вазов“ - първата е на кръстовището с ул. „Васил Кънчев“ до стадион „Георги Аспарухов“, втората е на кръстовището с ул. „Витиня“, а третата е при ул. „Станислав Доспевски“ между „Левски В“ и „Левски Г“, поясни зам.-кметът по строителство. 6-те километра от другия участък тръгват от ул. „Шипка“ при Военната академия през кв. „Гео Милев“ и „Слатина“, покрай „София Тех Парк“ и зала „Арена Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“.
„Със завършването изцяло и на Третата линия метрото в София ще поеме над 50% от всички пътувания с градския транспорт, а това е най-бързият и удобен за гражданите транспорт, с най-голям екологичен ефект за града ни“, каза инж. Джоргов.
София поиска от държавата още средства за градския транспорт
"За строителството на двата нови участъка от Третия лъч на метрото Столична община ще осигури 53% от общия обем на нужните средства. За тази цел общината планира да получи инвестиционен кредит от Европейската инвестиционна банка на стойност 195 млн. евро“, това заяви зам.-кметът по финанси и здравеопазване Дончо Барбалов.
Той заедно със зам.-кмета по строителство инж. Джоргов представят на публично обсъждане намерението за поемане на дългосрочен инвестиционен кредит от ЕИБ за строителството на етапи 3 и 4 от Линия 3 на софийското метро.
Общата стойност за изграждане на двата участъка е 769 млн. лв., като Столична община ще осигури 409 млн. лв. или 53% от нужните средства. Остатъкът от 360 млн. лв. беше заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост на България. При последната редакция на Плана правителството заложи намаляване на финансирането за метро до 217 млн. лева.
По инициатива на кмета на София Йорданка Фандъкова бяха проведени срещи с министър-председателя Кирил Петков и вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, на които те поеха ангажимент отрязаните от Плана средства да бъдат осигурени от държавния бюджет. „На срещите ни премиерът Петков и министър Василев заявиха, че подкрепят изграждането в цялост на Третата линия.
За да гарантираме строителството и завършването на двата участъка до 2026 г., настояваме Министерски съвет да вземе решение за съфинансирането от националния бюджет“, заяви зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов.
Той обясни, че на свой ред Столична община ще гарантира по-големия процент от средствата с инвестиционния заем. „Строителството на 3-те километра от кв. „Хаджи Димитър“ до „Левски“ започва през март, като осигуряваме първите 12,8 млн. лв. за старта изцяло от бюджета на общината.
За участъка от 6 километра през район „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ в момента се избират изпълнители“, заяви инж. Джоргов. Двата участъка включват 9 метростанции в два лъча и буферни паркинги.
Предвижда се и закупуване на нови метровлакове. „Според направените анализи двата нови участъка ще дадат достъп до метрото на още 160 хил. граждани“, обясни инж. Джоргов.
С градски транспорт в София: Представиха новата тарифна политика
Общата дължина на Линия 3 на метрото в София е 21 км с 21 метростанции. През 2020-2021 г. завърши строителството на първите два етапа – общо 12 км от ж.к. „Овча купел“, през „Красно село“, централна градска част, Орлов мост, театър „София“ до ж.к. „Хаджи Димитър“. За постигане на предвидения значителен транспортен, екологичен и социален ефект от линията тя трябва да бъде завършена, като се изградят другите ѝ два участъка - до ж.к. „Левски“ и до бул. „Цариградско шосе“ през „Слатина“.
„Трите станции през „Подуяне“ са разположени по бул. „Владимир Вазов“ - първата е на кръстовището с ул. „Васил Кънчев“ до стадион „Георги Аспарухов“, втората е на кръстовището с ул. „Витиня“, а третата е при ул. „Станислав Доспевски“ между „Левски В“ и „Левски Г“, поясни зам.-кметът по строителство. 6-те километра от другия участък тръгват от ул. „Шипка“ при Военната академия през кв. „Гео Милев“ и „Слатина“, покрай „София Тех Парк“ и зала „Арена Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“.
„Със завършването изцяло и на Третата линия метрото в София ще поеме над 50% от всички пътувания с градския транспорт, а това е най-бързият и удобен за гражданите транспорт, с най-голям екологичен ефект за града ни“, каза инж. Джоргов.