На брифинг пред медиите в Столична община председателят на Комисията по транспорт Карлос Контрера, зам.-председателят Зафир Зарков, както и синдикати представиха пълна информация за актуалното състояние на столичния градски транспорт.
Вследствие нарастване цените на ток и енергия градският транспорт има нужда от помощ от държавата. Освен това пандемичната ситуация води и до намаляване на пътниците. Проведохме среща със синдикатите и обсъдихме ситуацията в бранша. Имаме необходимост от подкрепа от страна на държавата, както се случва в редица европейски държави, каза Зафир Зарков.
В периода 2016-2017 г. имаме покачване от приходите на градския транспорт, тогава те са 164 млн. лв., което показва развитие на този вид транспорт в града. През 2020-а, по време на пандемията, има спад на приходите - 111 млн. лв. През 2021-а има леко покачване на приходите, които стигат 117 млн. лв., допълни още Зарков.
Миналата година бяха предвидени 150 млн. лв. от Столична община за градския транспорт. В средата на годината имаше актуализация на бюджета с още 11,5 млн лв. Тази година също бюджетът на Столична община предвижда 150 млн. лв. за градския транспорт, но без помощта на държавата ще бъде трудно, каза Зарков.
Сега са необходими 112 млн. лв. само за енергоносители - за газ и ток. Към този момент не сме получавали сериозна помощ от страна на държавата. Необходима навременна помощ и ангажимент от държавата към този сектор. Търсим разговори на експертно ниво и подкрепа относно градския транспорт на столицата, уточни Зафир Зарков.
Необходимата сума за дофинансиране, за градския транспорт в София, е 178 млн. лв. от държавния бюджет за 2022-а заради рязкото нарастване на цените на електроенергията и заради навлизането на трета година на коронавирус, което води до намаляване на пътниците, допълни още Зарков.
В момента, за обществения транспорт в столицата, държавата предоставя 30 млн. лв , а Столична Община, от собствените си средства, предоставя 150 млн. лв. Не е нормално в тази обстановка това съотношение да изглежда по този начин. Държавата с всичките й ресурси има големи възможности да финансира сектори като обществения транспорт. Искаме да влезем в диалогов режим с ресорните министерства на транспорта и на финансите. Макар Столична община да издържа сама 2 години на тази криза, вече и под натиска на цените на електроенергия, природния газ и дизеловото гориво, нещата започнаха да стават все по-сложни. Градският транспорт касае 1 400 000 души, които живеят в града, каза Карлос Контрера.
Контрера изрази безпокойство, че може да се стигне "до разреждане на градския транспорт", което във време на пандемия - може да доведе и до увеличаване броя на заразените.
До май 2022-а Европейската комисия е дала светлина на всякакви мерки, които да се предприемат от държавите, каза още Карлос Контрера.
iStock/Getty Images
В периода 2016-2017 г. имаме покачване от приходите на градския транспорт, тогава те са 164 млн. лв., което показва развитие на този вид транспорт в града. През 2020-а, по време на пандемията, има спад на приходите - 111 млн. лв. През 2021-а има леко покачване на приходите, които стигат 117 млн. лв., допълни още Зарков.
СОС by Nadya Hamdan on Scribd
Миналата година бяха предвидени 150 млн. лв. от Столична община за градския транспорт. В средата на годината имаше актуализация на бюджета с още 11,5 млн лв. Тази година също бюджетът на Столична община предвижда 150 млн. лв. за градския транспорт, но без помощта на държавата ще бъде трудно, каза Зарков.
Сега са необходими 112 млн. лв. само за енергоносители - за газ и ток. Към този момент не сме получавали сериозна помощ от страна на държавата. Необходима навременна помощ и ангажимент от държавата към този сектор. Търсим разговори на експертно ниво и подкрепа относно градския транспорт на столицата, уточни Зафир Зарков.
Необходимата сума за дофинансиране, за градския транспорт в София, е 178 млн. лв. от държавния бюджет за 2022-а заради рязкото нарастване на цените на електроенергията и заради навлизането на трета година на коронавирус, което води до намаляване на пътниците, допълни още Зарков.
iStock/Getty Images
Контрера изрази безпокойство, че може да се стигне "до разреждане на градския транспорт", което във време на пандемия - може да доведе и до увеличаване броя на заразените.
До май 2022-а Европейската комисия е дала светлина на всякакви мерки, които да се предприемат от държавите, каза още Карлос Контрера.