От вторник, 11 май, картите за градски транспорт в София ще може да се зареждат онлайн през уеб портала на Центъра за градска мобилност. Също така от вторник започва и безконтактното разплащане с дебитни или кредитни карти в наземния градски транспорт. Това съобщи директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев, който показа визията на новите пластики на картите за пътуване, съобщи "24 часа".
Всеки, на когото картата му за пътуване, изтича може да я подмени с новите пластики. Старите пластики остават валидни, не е необходимо хората да ходят и да ги сменят. Този процес на подмяна ще продължи една година. Старите карти обаче няма да може да се зареждат онлайн. При получаване на новата пластика се създава профил с телефон и имейл.
Шофьорите на градския транспорт в София отново продават билети
След това притежателят на картата трябва да си направи профил в системата със същия телефон и имейл, за да се регистрира. Така картата му автоматично ще бъде добавена във вашия портфейл. Може да започнете и обратно - първо на сайта на ЦГМ да създадете профила си, а след това в пункт на ЦГМ само да продиктувате вашия имейл или телефон и да получите новата карта.
Освен това с новата система ще може да се изпращат напомнителни съобщения, че наближава времето, в което вашата карта за пътуване изтича, уточни Дилчев. От пускането на единичния електронен билет за пътуване до момента през приложението mpass са купени около 100 000 еднократни билета и близо 67 000 дневни карти.
Тази възможност също е част от новата тикет система за пътуване в градския транспорт. Тя струва 83 млн. лв., като сумата ще се изплаща на части до 2028 г.
Предстои Центърът за градска мобилност да внесе за обсъждане в Столичния общински съвет предложение за нова методика за таксуване в градския транспорт, която предвижда билетчето за пътуване да важи за определено време. Предложението ще бъде внесено следващия понеделник. То предвижда билет за 30 минути и за 1 час, като това е срокът за валидиране, а превозните средства, които могат да се сменят са неограничен брой.
Метрото вече стига до Горна Баня (СНИМКИ/ВИДЕО)
Решението трябва да вземе СОС, обясни Дилчев. До няколко месеца новите опции за пътуване с наземния транспорт ще бъдат въведени и в метрото. Дилчев уточни, че е избързано с пускането на тези опции за наземния градски транспорт заради пандемичната обстановка, поради която дълго време водачите не продаваха билети.
Част от новата тикет система е и видеонаблюдението в градския транспорт, което работи вече няколко месеца. Справката на ЦГМ сочи, че инцидентите в градския транспорт след пускането на видеонаблюдението, са намалели.
Всеки, на когото картата му за пътуване, изтича може да я подмени с новите пластики. Старите пластики остават валидни, не е необходимо хората да ходят и да ги сменят. Този процес на подмяна ще продължи една година. Старите карти обаче няма да може да се зареждат онлайн. При получаване на новата пластика се създава профил с телефон и имейл.
Шофьорите на градския транспорт в София отново продават билети
След това притежателят на картата трябва да си направи профил в системата със същия телефон и имейл, за да се регистрира. Така картата му автоматично ще бъде добавена във вашия портфейл. Може да започнете и обратно - първо на сайта на ЦГМ да създадете профила си, а след това в пункт на ЦГМ само да продиктувате вашия имейл или телефон и да получите новата карта.
Освен това с новата система ще може да се изпращат напомнителни съобщения, че наближава времето, в което вашата карта за пътуване изтича, уточни Дилчев. От пускането на единичния електронен билет за пътуване до момента през приложението mpass са купени около 100 000 еднократни билета и близо 67 000 дневни карти.
Тази възможност също е част от новата тикет система за пътуване в градския транспорт. Тя струва 83 млн. лв., като сумата ще се изплаща на части до 2028 г.
Предстои Центърът за градска мобилност да внесе за обсъждане в Столичния общински съвет предложение за нова методика за таксуване в градския транспорт, която предвижда билетчето за пътуване да важи за определено време. Предложението ще бъде внесено следващия понеделник. То предвижда билет за 30 минути и за 1 час, като това е срокът за валидиране, а превозните средства, които могат да се сменят са неограничен брой.
Метрото вече стига до Горна Баня (СНИМКИ/ВИДЕО)
Решението трябва да вземе СОС, обясни Дилчев. До няколко месеца новите опции за пътуване с наземния транспорт ще бъдат въведени и в метрото. Дилчев уточни, че е избързано с пускането на тези опции за наземния градски транспорт заради пандемичната обстановка, поради която дълго време водачите не продаваха билети.
Част от новата тикет система е и видеонаблюдението в градския транспорт, което работи вече няколко месеца. Справката на ЦГМ сочи, че инцидентите в градския транспорт след пускането на видеонаблюдението, са намалели.