Конкретно се настоява средства да бъдат увеличени от 15 млн. лв. на 178 млн. лв.
В Столичната община се проведе среща с председателя по комисията по транспорт - Карлос Контрера, ръководствата на "Столичен автотранспорт" ЕАД, "Столичен електротранспорт" ЕАД, "Метрополитен" ЕАД, "Център за градска мобилност" ЕАД и представители на синдикалните организации в общинските транспортни дружества, съобщиха от Столичен общински съвет (СОС).

Темата беше състоянието на обществения транспорт и необходимостта от финансова подкрепа за сектора от страна на държавата. Председателят на комисията по "Транспорт и пътна безопасност" - Карлос Контрера е внесъл до ресорната комисия по транспорт и до комисията по бюджет и финанси в Народното събрание предложение за осигуряване на финансиране.

С градски транспорт в София: Представиха новата тарифна политика

Конкретно се настоява предвидените в чл. 50, ал. 1, т. 1 от Закона за държавния бюджет средства да бъдат увеличени от 15 млн. лв. на 178 млн. лв. Контрера иска когато се разглежда проекта за бюджет в комисията по бюджет и финанси в Парламента ръководството на комисията по транспорт към СОС да бъде изслушано.

Според Карлос Контрера средствата в държавния бюджет трябва да бъдат увеличени, за да се гарантира нормалното функциониране на градския транспорт - така ще бъдат покрити увеличените разходи за електроенергия и природен газ, както и спадът на приходите от превозни документи, дължащ се на по-малкото пътници заради епидемията от коронавирус. Тези средства ще гарантират и увеличението на заплатите на работещите в транспортните дружества.

София иска помощ от държавата за градския транспорт

Според председателя на комисията по транспорт държавата трябва да подпомогне сектора, защото той над две години търпи негативите от налаганите противоепидемични мерки и от високите цени на енергоносителите - все неща, които не зависят от Столична община, а от решения на държавно ниво.

Той подчерта, че е нужен диалог с народните представители и няма място за съмнения, че средствата ще бъдат похарчени само и единствено за разходите за заплати, ток, природен газ и поддръжка на подвижните състави. Това е лесно проверимо и проследимо.

Представителите на ФТР - Подкрепа и СТСБ - КНСБ също са внесли предложения до народните представители за осигуряване на финансиране за градския транспорт и подкрепят исканията на Столична община и Столичен общински съвет.