Кметът на София - Йорданка Фандъкова отбеляза в своята лична Фейсбук страница, че през март започваме строителството на 3 км от третата линия на метрото от ж.к. „Хаджи Димитър“ до ж. к. „Левски“.
"Днес столичният общински съвет прие предложението ни за осигуряване на 12,8 млн. лв. от общинския бюджет, с които да стартираме изграждането на новия участък. Цялата трета линия е с дължина 21 км. 12 от тях завършихме през 2020-2021 г. Остават ни двата участъка през „Подуяне“ и „Слатина“ – с обща дължина 9 км. Двата участъка са включени за съфинансиране в Плана за възстановяване и устойчивост с 300 млн. лв. Тези средства представляват под 50% от цялата сума, необходима за изграждането, но е ключова за строителството. Всички останали средства ще бъдат осигурени от бюджета на Столична община и чрез инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, за преговори с която днес получих мандат от общинския съвет", отбеляза тя.
Фандъкова отбелязва още, че: "Днес съветници от всички политически сили гласуваха доклада ни за начало на строителството на новите 9 км. метро. Разчитам на представителите на всички политически сили, които участват и в управлението на страната, да защитават договореното съфинансиране от Плана за възстановяване, така както поехме ангажимента за финансиране от данъците на софиянци:
Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 – 2026 г., което напълно съответства на заложените срокове в Плана за възстановяване.
София иска помощ от държавата за градския транспорт
Кметът на София уточнява, че: "Анализите ни показват, че тези два участъка, които преминават през гъсто населени територии ще обслужват 160 хил. души с тенденция за нарастване във времето, а ефектите са безспорни – по-добра градска среда, по-малко вредни емисии и намаляване на трафика.
Метростанциите на първия 3-километров участък през „Подуяне“ са разположени по следния начин:
Станция „Стадион Георги Аспарухов“ е разположена под южното пътно платно на бул. „Владимир Вазов“, на кръстовището с ул. „Васил Кънчев“ и ул. „Река Велека“ до стадиона.
Станция „Тракия“ е разположена на кръстовището на бул. „Владимир Вазов“ с ул. „Витиня“, западните входове на станцията са свързани със съществуващия подлез под булеварда до ул. „Слатинска река“
Станция „Владимир Вазов“ е на кръстовището на булеварда с ул. „Станислав Доспевски“, между ж.к. „Левски В“ и ж.к. „Левски Г“.
"След тази станция планираме изграждането на нов буферен паркинг, който да се използва от автомобилите, които влизат в столицата", казва още тя.
Метростанциите по втория 6-километров участък от ул. „Шипка“ при Военната академия през кв. „Гео Милев“ и „Слатина“, покрай „София Тех Парк“ и зала „Арена Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“, са разположени по следния начин:
Първата метростанция ще е разположена на кръстовище на бул. „Ситняково“ и ул. „Гео Милев“.
Втората е на кръстовището на ул. „Николай Коперник“ и ул. „Гео Милев“.
Следващите две са на територията на ж.к. „Слатина“.
Петата станция обслужва зала „Арена Армеец“ и „София Тех парк“ на бул. „Асен Йорданов“.
Последната станция ще е на бул. „Цариградско шосе“ и ще удобна да обслужва жилищните и административни сгради на ж.к. „Младост“ и кв. „Полигона“. При тази станция е предвидено изграждането на подземен буферен паркинг. В момента текат процедурите за избор на изпълнители на този участък, като очакванията са те да приключат до средата на тази година.
"Днес столичният общински съвет прие предложението ни за осигуряване на 12,8 млн. лв. от общинския бюджет, с които да стартираме изграждането на новия участък. Цялата трета линия е с дължина 21 км. 12 от тях завършихме през 2020-2021 г. Остават ни двата участъка през „Подуяне“ и „Слатина“ – с обща дължина 9 км. Двата участъка са включени за съфинансиране в Плана за възстановяване и устойчивост с 300 млн. лв. Тези средства представляват под 50% от цялата сума, необходима за изграждането, но е ключова за строителството. Всички останали средства ще бъдат осигурени от бюджета на Столична община и чрез инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка, за преговори с която днес получих мандат от общинския съвет", отбеляза тя.
Фандъкова отбелязва още, че: "Днес съветници от всички политически сили гласуваха доклада ни за начало на строителството на новите 9 км. метро. Разчитам на представителите на всички политически сили, които участват и в управлението на страната, да защитават договореното съфинансиране от Плана за възстановяване, така както поехме ангажимента за финансиране от данъците на софиянци:
Очакванията са изграждането на двата участъка да приключи през 2025 – 2026 г., което напълно съответства на заложените срокове в Плана за възстановяване.
София иска помощ от държавата за градския транспорт
Кметът на София уточнява, че: "Анализите ни показват, че тези два участъка, които преминават през гъсто населени територии ще обслужват 160 хил. души с тенденция за нарастване във времето, а ефектите са безспорни – по-добра градска среда, по-малко вредни емисии и намаляване на трафика.
Метростанциите на първия 3-километров участък през „Подуяне“ са разположени по следния начин:
Станция „Стадион Георги Аспарухов“ е разположена под южното пътно платно на бул. „Владимир Вазов“, на кръстовището с ул. „Васил Кънчев“ и ул. „Река Велека“ до стадиона.
Станция „Тракия“ е разположена на кръстовището на бул. „Владимир Вазов“ с ул. „Витиня“, западните входове на станцията са свързани със съществуващия подлез под булеварда до ул. „Слатинска река“
Станция „Владимир Вазов“ е на кръстовището на булеварда с ул. „Станислав Доспевски“, между ж.к. „Левски В“ и ж.к. „Левски Г“.
"След тази станция планираме изграждането на нов буферен паркинг, който да се използва от автомобилите, които влизат в столицата", казва още тя.
Метростанциите по втория 6-километров участък от ул. „Шипка“ при Военната академия през кв. „Гео Милев“ и „Слатина“, покрай „София Тех Парк“ и зала „Арена Армеец“ до бул. „Цариградско шосе“, са разположени по следния начин:
Първата метростанция ще е разположена на кръстовище на бул. „Ситняково“ и ул. „Гео Милев“.
Втората е на кръстовището на ул. „Николай Коперник“ и ул. „Гео Милев“.
Следващите две са на територията на ж.к. „Слатина“.
Петата станция обслужва зала „Арена Армеец“ и „София Тех парк“ на бул. „Асен Йорданов“.
Последната станция ще е на бул. „Цариградско шосе“ и ще удобна да обслужва жилищните и административни сгради на ж.к. „Младост“ и кв. „Полигона“. При тази станция е предвидено изграждането на подземен буферен паркинг. В момента текат процедурите за избор на изпълнители на този участък, като очакванията са те да приключат до средата на тази година.