Над 10 хиляди зелени билети са закупени в София след като през уикенда беше отчетено високо ниво на фини прахови частици. Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова след церемонията по честването на 20 години от пускането на първия участък от метрото.
Над 10 000 продадени зелени билета от сутринта
На този ден преди 20 години потегля първото влакче на столичната подземна железница по метро трасе с дължина близо 6 и половина км и 5 станции. Това е участъкът между станциите "Сливница" и "Константин Величков".
През 2018 г. вече са построени 40 километра метро, изградени са 2 линии, в процес на строеж е трета като в началото на 2020 г. се очаква да бъдат пуснати още 12 метростанции, информира столичният кмет.
"Към този момент около 340 хиляди души дневно ползват метрото. Това помага да се спестят около 75 хиляди тона годишно вредни емисии. С построяването и пускането на третата линия на метрото очакваме спестяване на вредни емисии около 90 хиляди тона", обясни Йорданка Фандъкова.
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
Надеждата на специалистите с изграждането на новата линия е още 170 хиляди души да използват подземната железница, като по този начин се намали замърсяването на града. Освен екологичен ефект метрото пести време, напомни директорът на метрополитена проф. Стоян Братоев.
"Средната скорост на движение на метрото - движение между станции, спиране, изчакване, потегляне, е 36-38 км. Надземният транспорт е около 14 км. С лек автомобил в пиков час в София не може да се надвиши скорост от 20 км в час", посочи той.
Вижте още за историята на метрото в София
Изграждането на метрото не би било възможно без европейското финансиране.
Над 10 000 продадени зелени билета от сутринта
БГНЕС
БГНЕС
БГНЕС
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
Надеждата на специалистите с изграждането на новата линия е още 170 хиляди души да използват подземната железница, като по този начин се намали замърсяването на града. Освен екологичен ефект метрото пести време, напомни директорът на метрополитена проф. Стоян Братоев.
БГНЕС
Вижте още за историята на метрото в София
Изграждането на метрото не би било възможно без европейското финансиране.