95988
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
Без коли в зоните за платено паркиране при замърсен въздух в София. Крайните ленти по ключови булеварди обаче ще се превърнат в паркинги. Това реши общинската комисия по околна среда. В дните, когато столичани няма да могат да стигат с автомобилите си до центъра на града, пътуването в градския транспорт ще им струва 1 лев за цял ден.
Още умуват как да борят мръсния въздух в София
Окончателният вариант на мерките за борба с мръсния въздух ще бъде приет в четвъртък, когато местният парламент се събира на първото си заседание за годината.
Първоначалната идея на местната власт бе да ограничи паркирането в „синя зона”, когато има превишение на фините прахови частици. На заседание на комисията по екология общинарите решиха да включат и зелената зона към рестриктивните мерки. На въпроса къде ще стоят автомобилите отговори председателят на ресорната комисия Лорита Радева: "Мярка, която е свързана с предоставяне на възможност на хората тогава, когато е ограничаваме навлизането на коли в централната градска част, да предоставим възможността за ползването на градски транспорт, е паркирането по определена схема, одобрена от зам.-кмета по транспорта и кмета в десните, крайните ленти на основни входно-изходни булеварди на места, където има достъп до градски транспорт, така че ограничавайки влизането в центъра, едновременно с това да създадем условия и възможности да се оставят автомобилите на защитено място".
Предлагат пълна забрана за паркиране в „синя зона“ при мръсен въздух в София
Зеленият билет остава сред мерките, които общинският съвет ще одобри след два дни. През тази година общината ще проучва и възможности за обособяване на собствени измервателни станции. Купуването им обаче ще е възможно едва догодина, тъй като няма предвидени пари в бюджета за 2018-а.
Още умуват как да борят мръсния въздух в София
Окончателният вариант на мерките за борба с мръсния въздух ще бъде приет в четвъртък, когато местният парламент се събира на първото си заседание за годината.
Първоначалната идея на местната власт бе да ограничи паркирането в „синя зона”, когато има превишение на фините прахови частици. На заседание на комисията по екология общинарите решиха да включат и зелената зона към рестриктивните мерки. На въпроса къде ще стоят автомобилите отговори председателят на ресорната комисия Лорита Радева: "Мярка, която е свързана с предоставяне на възможност на хората тогава, когато е ограничаваме навлизането на коли в централната градска част, да предоставим възможността за ползването на градски транспорт, е паркирането по определена схема, одобрена от зам.-кмета по транспорта и кмета в десните, крайните ленти на основни входно-изходни булеварди на места, където има достъп до градски транспорт, така че ограничавайки влизането в центъра, едновременно с това да създадем условия и възможности да се оставят автомобилите на защитено място".
Предлагат пълна забрана за паркиране в „синя зона“ при мръсен въздух в София
Зеленият билет остава сред мерките, които общинският съвет ще одобри след два дни. През тази година общината ще проучва и възможности за обособяване на собствени измервателни станции. Купуването им обаче ще е възможно едва догодина, тъй като няма предвидени пари в бюджета за 2018-а.