/ iStock/Getty Images
До две години предстои обезопасяване и на всички 12 станции от първата линия на подземната железница
Част от третата линия на метрото стартира до края на месеца. Осем от станциите вече са готови и са започнали тестове на движението на влаковете между тях, предава NOVA.

До края на август пускат метрото от „Красно село” до бул. „Владимир Вазов”

Станциите на метрото от квартал „Овча купел” до бул. „Владимир Вазов” вече са напълно готови и до дни ще посрещат пътници. А догодина цялата трета линия ще е факт и ще бъде пусната в екплоатация до Околовръстния път при разклона за „Горна баня”.

Изграждат се и специални прегради, както по новата, така и по старите линии на метрото, за да не се стига до инциденти. Готовите метростанции са разположени в квартал „Овча купел”, на булевард „България”, при Александровска болница, на Патриарха, до парка „Заимов” и театър „София и на булевард „Владимир Вазов”.

След приключване на тестовете на влаковете от вчера започна работа на приемателната комисия и очаквам до края на този месец да пуснем първите 8 километра и 8 метростанции от третата линия на метрото”, обясни кметът на столицата Йорданка Фандъкова.

Взети са мерки, за да се осигури безопасността на пътниците. „Заедно с изграждането ние монтирахме такива врати, такива прегради, които са част от системата на самото движение на влаковете. Така че когато влакът спира, съответно отваря само тази част, която съвпада с вратата му”, допълни Фандъкова.

„За жалост имаме такива случаи с жертви, с трагичен край. Отделно от това се надявам, че това ще възпрепядства и случаи на опити за скачане за самоубийство”, коментира Валентин Тодоров,  заместник- началник на управление „Експлоатация”, към столичния „Метрополитен”.

Правителството отпусна пари за Рилския манастир и метрото

За настоящите станции на метрото се изграждат друг тип предпазни огради. По неволя, защото влаковете са различен вид и с различен брой врати. „Това е една иновационна система, която общо взето в Европа почти я няма.

Реално внедряване за пръв път се случва в България”, допълни Валентин Тодоров. Изградено е и лазерно табло, което показва къде точно трябва да спре влакът. Засега обезопасителни прегради има на две от метростанциите - „Стадион Васил Левски” и „Опълченска”.

До две години предстои обезопасяване и на всички 12 станции от първата линия на метрото.
nova.bg