Двете години от третия мандат 2011-2015 г. са време на упорито и последователно реализиране на голяма част от поетите ангажименти за постигане основните приоритети в управленската програма, показва отчетът на кмета на Стралджа Митко Андонов. В присъствието на общински съветници, кметове и кметски наместници, ръководители на учебни, социални и здравни заведения, представители на НПО, на бизнеса, граждани градоначалникът проследи реализираните задачи и направи важни изводи. Като най-важна цел продължава системното и последователно използване на всички инструменти за осигуряване възможности за заетост и получаване доходи чрез подкрепа на бизнеса, ефективно управление на общинската собственост, поддържане на оптимален брой услуги и участие в програми за заетост.
Приходите от мерки по този приоритет за 2013 г. възлизат на 641 000 лв., създадените работни места са близо 400. През годината реализираната строителна програма е на стойност 4 млн.лв. Ефективно се използват всички финансови ресурси – европейски средства, общински бюджет, целеви средства, национално финансиране, за подобряване и изграждане инфраструктурата на общината и създаване на по-добра околна среда, зони за отдих и туризъм. Резултатът – общината разполага с изцяло реновирана мрежа учебни заведения, подходящо оборудвана и обезпечена за качествена грижа за децата и младите хора. Подобрена е спортната база, с цел стимулиране развитието на спортните клубове и масовия спорт.
В областта за съхраняване и развитие на културните традиции отчетният период е изключително успешен, каза още Митко Андонов. Отчитайки сериозността на проблемите при опазване на обществения ред и сигурността на гражданите кметът ангажира всички институции в борбата с битовата престъпност. Взаимоотношенията Общински съвет - общинска администрация се определят като конструктивни и коректни. В ромските квартали се правят необходимите подобрения и се изискват адекватно социално включване на това население с цел мотивация на ромите и включването им в обществения живот. Община Стралджа е в добро финансово състояние благодарение на водената балансирана политика на съставяне, изпълнение и разходване на общинския бюджет, основана на анализи, правилни разчети и дисциплина на разходите.
”Оценките на един управленски период следва да се дават от хората, ако имаме постижения, то това се дължи на една активна съвместна работа. С натрупания опит, знания и контакти, с пълна ангажираност на всички звена от местната власт към проблемите на гражданите, ще продължим да изграждаме една просперираща община в името и за доброто на хората”, подчерта на финала кметът Андонов, отправяйки благодарност към всички от екипа, специалистите от общинска администрация, съветниците, кметовете и кметските наместници, ръководителите на различните звена, НПО, бизнеса. „Преди десет години започнахме с призива „Да подредим дома си!”, вторият мандат продължихме напред упорито и последователно, преследвайки целите, през третия ни обединява девизът „Заедно продължаваме напред!”, допълни Андонов и предложи на присъстващите да видят специално подготвения филм „Десет градивни години”.