16 проекта се борят за лого на кампанията  „Русе – Европейска столица на културата 2019 град кандидат
16 проекта се борят за лого на кампанията „Русе – Европейска столица на културата 2019 град кандидат / Дарик Русе

Кметът на Община Русе Пламен Стоилов ще даде старт на втория етап на Международния конкурс за изработване на лого на кампанията „РУСЕ – ЕВРОПЕЙСКА СТОЛИЦА НА КУЛТУРАТА 2019 ГРАД КАНДИДАТ”. Изложбата с одобрените проекти ще бъде открита в 11.00 часа пред Доходното здание, където всеки желаещ ще може да гласува за неговия проект-фаворит до 19.00 часа в четвъртък – 26 юли.

В края на миналата седмица, международно жури излъчи 16 проекта за участие в изложбата, които ще бъдат класирани и от гражданите. Към вота на журито ще бъде прибавен и този на посетителите на експозицията за оформяне на крайното класиране. Публиката ще има възможността да даде своя глас за проектите като гласува на място.
Крайният резултат ще бъде обявен на 31 юли 2012 на сайта на Община Русе www.ruse-bg.eu.

Общият брой на постъпилите проекти бе 73. Съгласно статута на конкурса, логото следва да интерпретира автентичния смисъл на концепцията за Европейска столица на културата, като отразява заедно с това духа и европейския контекст в историческото и културно развитие на Русе. То следва да отразява общата визия за развитието на Русе като модерен европейски град, Дунавска столица на България, град на традицията, модерността и европейската перспектива, на растежа, на творчеството и иновациите, стремежа към превръщането на града в привлекателна културна и туристическа дестинация.
Логото ще се използва за нуждите на комуникационната кампания по подготовката на кандидатурата на Русе за Европейска столица на културата през 2019 г.