107 милиона лева ще бъдат вложени в транспортната инфраструктура на Пловдив до края на мандата на екипа на кмета Славчо Атанасов. Парите ще бъдат инвестирани основно за изграждане на директна пътна връзка между районите Южен и Западен, което ще започне през август догодина, в строителство на втори траспортен мост над Марица до железопътния, в удвояването на запад на бул. „Васил Априлов” и в изграждането на автомобилен подлез на мястото на пешеходния до Водната палата.
„Вкарването” на бул. „Марица-юг” под Цар Борис ІІІ Обединител” ще бъде проектирано през следващата година и ще започне през 2010, след като бъде пуснат удвоения мост на Герджика, каза кметът Славчо Атанасов. Още догодина обаче ще започне разширяването на двата крайбержни булеварда, за което в бюджета ще бъдат заложени близо 4 млн. лева.
В програмата до 2011-а, която днес бе представена заедно със Стратегията за развитие на транспортната инфраструктура на Пловдив, са залегнали още разширяване на Пещерско шосе в отсечката от „Васил Априлов” до жп-прелеза, което е планирано за 2010-я и продължение на удвояването на бул. „Източен” през старите турски гробища, което ще се реализира догодина.
Според директора на дирекция „Строителство” Тошо Пашов планираните средства – 24 млн. лв за догодина, 43 млн. за 2010 – а и 40 – за 2011 са съвсем реалистични и според възможностите и на сегашния бюджет. Целта на тези инвестиции е изграждането на среден транспортен ринг, който да разтовари движението в центъра и изведе извън него транспортните потоци между кварталите. Паралелно с това с държавно финансиране трябва да бъде довършен външния ринг на града с изграждането на директна връзка между Скобелева майка и Цариградско шосе.
Реализацията на цялата стратегия за развитие на транспортната инфаструктура до 2025-а година струва над 1 млрд по днешни разчети, а заложените до края на мандата средства са около 1/10 от тази сума.