гаражи Южен
гаражи Южен / Искра Койчева, Дарик Пловдив
Репортаж на Искра Койчева
101452
Репортаж на Искра Койчева
  • Репортаж на Искра Койчева
До края на 2019-та година според намеренията на местната управа ЕСК окончателно ще се раздели с гаражите за паркиране, чието поставяне в града на тепетата започна преди около 20 години. Очаквано, в най-посещавания от туристи пловдивски район "Централен" грозните металните клетки са вече минало, в останалите райони на града се предвижда те да бъдат премахнати до края на годината.

Готова ли е обаче градската управа да осигури нужният брой паркоместа за жителите на Пловдив и къде ще паркират хората, след като обикновено "освободените" терени под вдигнатите гаражи са меко казано неизползваеми, заради "забравените" арматури, основи, плочки и т.н, а пари за облагородяване няма достатъчно? Градският казус е тема на първото издание на новата рубрика на Дарик радио Пловдив „Гласовете ви (не) чувам“

В „Южен“, който беше оставен за последно може би поради големия проблем с паркирането в изключително презастроения и пренаселен пловдивски район, обявленията за премахване вече са облепени по вратите на металните клетки, а поради очакваното състояние на „освободените“ терени - арматури, счупени плочки, канали и части от бетонни основи, хората недоумяват къде ще паркират колите си.

Мисията да намериш свободно място в "Южен" около мястото, където живееш, с малки изключения е буквално невъзможна, особено ако имаш неблагоразумието да се прибереш с колата си след 16,30 -17,00 часа. За общински паркинги изобщо не може да става дума, първо защото първо броят им е крайно недостатъчен, и второ защото терен за това явно трудно се намира, предвид непрекъснато никнещите като гъби нови жилищни кооперации, заемащи и малкото свободно място между блоковете и къщите.  И на фона на всичко това, ситуацията се очаква да се усложни след премахването на гаражите, защото администрацията няма готовност за облагородяването на терените и обособяването им в паркинги. Причината - липса на финансиране, обясни кметът на „Южен“ Борислав Инчев.

И така решението на проблема с паркирането на жителите на „Южен“, които по неофициални данни са над 130 хиляди души, тупка пред входа на Голяма община. Кога обаче ще се тръгне към неговото решаване, към момента е въпрос с много във времето неизвестни. Иначе, от 2600 гаража в района вече са премахнати 1800, а към края на юни техният брой трябва да не е по-голям от 50, 60. Около 650 са платените паркоместа, които се ползват в района по новата наредба срещу наем от 20 лева на месец, но предвид пренаселването му, те са крайно недостатъчни. И примерите са много: изключително трудно е паркирането по блоковете и пресечките на улиците "Стефан Стамболов", "Кукуш", "Никола Вапцаров", "Александър Стамболийски" и т.н.

Разбира се, първенец по премахването на металните гаражи в Пловдив е район „Централен“. Като място, което е най-посещавано от туристите, естествено е администрацията да успя да концентрира усилия и да изчисти района от грозните клетки на 100%. За изминалите три години в района са изградени над 1000 нови паркоместа, обясни Георги Стаменов,
 
В „Тракия“ също останалите малко на брой гаражи ще бъдат премахнати окончателно, заяви Костадин Димитров.
 
В „Северен“ половината от гаражите са вече история, допълни Ральо Ралев.

В „Западен“ броят на гаражите също е намалял много чувствително, а районната администрация вече работи активно по оформянето на зоните за платено паркиране, тъй като досега се изчакваше приемането на ПУП, подчерта Димитър Колев.

Така че, през новата 2020 година Пловдив трябва да няма вече гаражни клетки, или ако има, то да са само такива, за които се водят някакви съдебни дела.

Но кога ще се реши проблема с паркирането в ЕСК, никой не се ангажира с отговор!

Целият репортаж по темата чуйте в звуковия файл.