Децата от ромски произход по- лесно се интегрират в училище в началния курс, когато всички тръгват от начало с усвояването на българския език. Важно е те да са посещавали подготвителен клас, или детска градина, за да имат равен старт с българчетата.
В горния курс децата вече се отдалечават, ромчетата по-трудно се приемат от съучениците си. Това каза в Дарик кафе Гюлезар Садък, помощник наставник в българско училище по проект за десегрегация на ромски деца. Според нея е важно и в семействата на ромите да се говори на децата на български, за да им е лесно после в училище.
При подбора на деца помощник- наставниците разясняват на родителите смисъла от това децата им да ходят на училище. Наставниците- също от ромски произход смятат, че много от родителите са вече убедени, че образованието е важно за по-лесно професионално реализиране, но все още се страхуват да пуснат децата си, за да не ги малтретират в училище.
Чуйте още от прикачения файл