Министърът на образованието проф. д-р Галин Цоков откри нова зала на Университетския център за иновативни образователни технологии в корпуса на Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.
Според него този център дава възможност за промяна на подготовката както на студентите, бъдещи учители, така и на квалификацията на преподавателите.
"Това, което може да добави този център, както другите такива в десетки университети, които открихме, е един нов поглед в подготовката и квалификацията на учителите с формиране на повече уменията върху работата в реална или виртуална среда в училището", каза министър Цоков.
Подготвят важни промени за ученическите екскурзии
Това е модел смесено обучение, при което студентите след първия семестър започват и работа в училище. А през втория семестър дискутират с преподавателите какво се случва и как се чувстват в реалната образователна среда в училищата.
Тези центрове ще помогнат и за стартиращия скоро нов проект, свързан със студентските практики, в който има един много важен модул за дуално обучение във висшето образование.
"Компетентностното ориентирано обучение на студентите бъдещи учители е един вид дуално обучение, както е било през 30-те 40-те години на 20-и век, когато студентите са прекарвали два дни в училище и три дена в института, разкривани са и базови училища към всеки учителски институт. Може би е дошло времето и към Пловдивския университет да се открие вече училище, тази идея е от дълги години", добави образователният министър.
"Най-голяма възможност за подобряване на образованието на бъдещите учители е те да прекарват повече време в средата на училището не само виртуално, но и реално да усетят духа на класната стая и на децата, да могат да получат определени съвети и наставления от учителите, с които работят. Това трябва да стои като решение в бъдещето при подготовката на бъдещите учители и повишаване квалификацията на учителите", категоричен бе проф. Цоков.
„Надявам този проект със студентските практики и дуално обучение във висшето образование ще се използва, за да се въведат такива форми на работа и по отношение на студентите бъдещи учители и мисля, че всички университети подготвящи бъдещи учители са готови за това“, допълни той.
Новата зала в ПУ „Паисий Хилендарски“ е оборудвана с интерактивни презентационни системи за обучение по иновативни образователни технологии. Средствата за създаването й са осигурени от МОН чрез Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“, в която участва и Пловдивският университет.
По тази програма са проведени редица квалификационни курсове по темите “Прилагане на компетентностния подход в обучението на студенти“ и „Използване на дигитални образователни технологии във висшето училище“. До този момент са обучени 221 академични преподаватели, голяма част от тях са актуализирали своите учебни програми с оглед на тези иновации.
С ресурсното осигуряване на процеса за обновяване на академичния стил на преподаване в Пловдивския университет се ангажира Университетският център за иновативни образователни технологии.
Той е активен в две направления - усъвършенстване на изградената система за отдалечено наблюдение на уроци в реална среда и разрастване на електронната платформа ab-ucha.bg, чрез която университетски преподаватели споделят дигитални образователни ресурси с учители от българските неделни училища в чужбина.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Според него този център дава възможност за промяна на подготовката както на студентите, бъдещи учители, така и на квалификацията на преподавателите.
"Това, което може да добави този център, както другите такива в десетки университети, които открихме, е един нов поглед в подготовката и квалификацията на учителите с формиране на повече уменията върху работата в реална или виртуална среда в училището", каза министър Цоков.
Подготвят важни промени за ученическите екскурзии
Това е модел смесено обучение, при което студентите след първия семестър започват и работа в училище. А през втория семестър дискутират с преподавателите какво се случва и как се чувстват в реалната образователна среда в училищата.
Тези центрове ще помогнат и за стартиращия скоро нов проект, свързан със студентските практики, в който има един много важен модул за дуално обучение във висшето образование.
"Компетентностното ориентирано обучение на студентите бъдещи учители е един вид дуално обучение, както е било през 30-те 40-те години на 20-и век, когато студентите са прекарвали два дни в училище и три дена в института, разкривани са и базови училища към всеки учителски институт. Може би е дошло времето и към Пловдивския университет да се открие вече училище, тази идея е от дълги години", добави образователният министър.
"Най-голяма възможност за подобряване на образованието на бъдещите учители е те да прекарват повече време в средата на училището не само виртуално, но и реално да усетят духа на класната стая и на децата, да могат да получат определени съвети и наставления от учителите, с които работят. Това трябва да стои като решение в бъдещето при подготовката на бъдещите учители и повишаване квалификацията на учителите", категоричен бе проф. Цоков.
„Надявам този проект със студентските практики и дуално обучение във висшето образование ще се използва, за да се въведат такива форми на работа и по отношение на студентите бъдещи учители и мисля, че всички университети подготвящи бъдещи учители са готови за това“, допълни той.
Новата зала в ПУ „Паисий Хилендарски“ е оборудвана с интерактивни презентационни системи за обучение по иновативни образователни технологии. Средствата за създаването й са осигурени от МОН чрез Националната програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“, в която участва и Пловдивският университет.
По тази програма са проведени редица квалификационни курсове по темите “Прилагане на компетентностния подход в обучението на студенти“ и „Използване на дигитални образователни технологии във висшето училище“. До този момент са обучени 221 академични преподаватели, голяма част от тях са актуализирали своите учебни програми с оглед на тези иновации.
С ресурсното осигуряване на процеса за обновяване на академичния стил на преподаване в Пловдивския университет се ангажира Университетският център за иновативни образователни технологии.
Той е активен в две направления - усъвършенстване на изградената система за отдалечено наблюдение на уроци в реална среда и разрастване на електронната платформа ab-ucha.bg, чрез която университетски преподаватели споделят дигитални образователни ресурси с учители от българските неделни училища в чужбина.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня