Среща на членове на Браншовото сдружение на автобусните превозвачи от област Плевен с народни представители от 15-и Многомандатен избирателен район – Плевен се проведе на 18-ти юни в Заседателната зала на Община Плевен.
Сдружението е силно обезпокоено от предстоящата опасност маршрутните разписания по автобусни линии от републиканската транспортна схема от квотата на Община Плевен в скоро време да бъдат закрити. Това са предимно маршрутни разписания на автобусните линии Плевен-София и до други областни градове.
Мотивите са, че не отговарят на изискването на чл. 16, ал. 4, т. 2 от Наредба № 2 - за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси, за 60 минутни интервали между курсовете по съответното направление.
„За нас проблемът е сериозен. Ако не спазваме разписания ред, се нарушават законови разпоредби и Община Плевен ще търпи санкции. Ако спазваме законовия ред на Наредба № 2, хората ще са недоволни, защото няма да имат гарантиран транспорт, а и фирмите в превозваческия бизнес ще са в критична ситуация”, уточни на срещата г-н Яков.
Автобуси се включиха в протест, пътници чакаха по гарите
Възможността да останат маршрутните разписания е те да се впишат в точката, която по изключение позволява интервалът между два автобуса в едно направление да е по-малко от 60 минути, но не по-малко от 10 минути.
„Транспортната необходимост от тези курсове може да бъде доказана след наблюдения на пътникопотока, но в протоколите ИА „Автомобилна администрация” изисква подписи и от представители на конкурентните фирми. В 90 % от маршрутните разписания става дума за една голяма фирма с регистрация в столицата”, уточни Величко Великов, според когото изискването за 60 минути интервал между курсовете по едно направление е лобистки текст и е начин за унищожаване на транспортния бизнес от провинцията.
„Няма гаранция, че автобус, пътуващ по линията София – Русе или Варна през Плевен, ще се отбие през града и ще има свободни места за желаещи да пътуват. Ако пък има един или двама пътуващи за Плевен, нерядко автобусите ги стоварват дори извън града, което е недопустимо”, каза още г-н Великов.
С помощта на депутатите Владислав Николов и Ралица Добрева още тази седмица е организирана среща при ресорния заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев. Според превозвачите в текста на Наредба № 2 трябва да се промени и дефиницията за „направление”.
2000 автобуса спират движение за час и половина
Браншовото сдружение на автобусните превозвачи от област Плевен готвят предложения до ИА „Автомобилна администрация” с подкрепата на сдружения и от други области в страната, те настояват за разисквания по проблемите и в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание.
На поканата се отзоваха народните представители Владислав Николов и Ралица Добрева, присъстваха Палушка Георгиева – председател на УС на Браншовото сдружение на автобусните превозвачи от област Плевен и превозвачът Величко Великов, домакини бяха Милен Яков - заместник-кмет с ресор „Финанси и икономика”, който е и временно изпълняващ длъжността Кмет на Община Плевен, директорът на Дирекция „Икономическо развитие” Цеца Овчарова, началникът на отдел „Местно икономическо развитие и защита на потребителите” Наташа Борова.
obshtina pleven
Сдружението е силно обезпокоено от предстоящата опасност маршрутните разписания по автобусни линии от републиканската транспортна схема от квотата на Община Плевен в скоро време да бъдат закрити. Това са предимно маршрутни разписания на автобусните линии Плевен-София и до други областни градове.
Мотивите са, че не отговарят на изискването на чл. 16, ал. 4, т. 2 от Наредба № 2 - за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси, за 60 минутни интервали между курсовете по съответното направление.
„За нас проблемът е сериозен. Ако не спазваме разписания ред, се нарушават законови разпоредби и Община Плевен ще търпи санкции. Ако спазваме законовия ред на Наредба № 2, хората ще са недоволни, защото няма да имат гарантиран транспорт, а и фирмите в превозваческия бизнес ще са в критична ситуация”, уточни на срещата г-н Яков.
Автобуси се включиха в протест, пътници чакаха по гарите
Възможността да останат маршрутните разписания е те да се впишат в точката, която по изключение позволява интервалът между два автобуса в едно направление да е по-малко от 60 минути, но не по-малко от 10 минути.
„Транспортната необходимост от тези курсове може да бъде доказана след наблюдения на пътникопотока, но в протоколите ИА „Автомобилна администрация” изисква подписи и от представители на конкурентните фирми. В 90 % от маршрутните разписания става дума за една голяма фирма с регистрация в столицата”, уточни Величко Великов, според когото изискването за 60 минути интервал между курсовете по едно направление е лобистки текст и е начин за унищожаване на транспортния бизнес от провинцията.
„Няма гаранция, че автобус, пътуващ по линията София – Русе или Варна през Плевен, ще се отбие през града и ще има свободни места за желаещи да пътуват. Ако пък има един или двама пътуващи за Плевен, нерядко автобусите ги стоварват дори извън града, което е недопустимо”, каза още г-н Великов.
obshtina pleven
2000 автобуса спират движение за час и половина
Браншовото сдружение на автобусните превозвачи от област Плевен готвят предложения до ИА „Автомобилна администрация” с подкрепата на сдружения и от други области в страната, те настояват за разисквания по проблемите и в Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в Народното събрание.