97813
Автобуси се включиха в протест, пътници чакаха по гарите
Протест на автомобилни превозвачи, които са против проектозакона за Българска автомобилна камара, парализира частично междуградския транспорт в страната между 14 и 15.30 в четвъртък. В този период 1800 автобуса по 2480 разписания в 32 града не са тръгнали по маршрутите си, по данни на браншовите организации. Така техните пътници са били принудени да изчакат, ако желаят деветдесет минути, за да потеглят по своите дестинации. Имало и варианти да предпочетат друг превоз и да им върнат парите.
2000 автобуса спират движение за час и половина
Според превозвачите проектозаконът е поръчков и ще даде на малка група хора с политическа подкрепа контрол върху автомобилните превози. Идеята е бъдещата камара да изземе функциите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, която дава лицензи на превозвачите. Това означава, че представители на бранша ще решават дали конкурентите им да получат или не лиценз, твърдят от бранша.
Днешната стачка е само предупредителна, а на 25 юни в София ще се проведе протестно шествие, в което вече са заявили желание за участие 750 автобуса. Протестните действия на автобусните превозвачи се подкрепят и от представители на тежкотоварния сектор, които са готови да се включат 200 камиона.
Стотици автобуси не потеглиха навреме от гари в страната между 14 и 15.30 часа заради предупредителната стачка. А причината е недоволството от проектозакон за Българска автомобилна камара.
Законопроектът трябва да бъде оттеглен, тъй като е лобистки и дава контрола върху бранша в ръцете на тесен кръг от хора, заяви Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.
„Не може да се изземат функциите на държавата и да се съсредоточат в конкуренция. Такъв случай в който конкурент дава право на работа на конкурент, няма как да се случи”, каза Милтенова.
Според нея заявеното от Цветан Цветанов намерение да отпадне задължителното членство в камарата не решава проблема.
„Това не прави по-малко ТКЗС-то-ТКЗС. Като перничанка ми се ще да кажа на всички управляващи и на господин Столарски най-вече, че пред винкела и пред закона всички сме равни”, коментира Милтенова.
Проектозаконът е опит на големите компании да овладеят целия бранш и да го използват в свой интерес, посочи Петър Захариев, член на Националната асоциация на автомобилните превозвачи.
„Не е ясно как ще бъдат избирани управленските структури, не е ясно малките и средните превозвачи ще получат ли достъп до управлението на тази структура практически, защото заложените параметри казват точно обратното. Тази институция, която, казано по български, ще „коли и беси”, остава практически без контрол. Ще зависи от волята на нейния председател и управителния съвет”, каза Захариев.
Днес автобусните превозвачи са подали заявление в Столична община за протестно шествие на 25 юни, в което да се включат 250 автобуса. Желаещите да участват обаче вече са 750. Подкрепа има и от представители на тежкотоварния бранш, който е готов да участва с 200 камиона.
2000 автобуса спират движение за час и половина
Според превозвачите проектозаконът е поръчков и ще даде на малка група хора с политическа подкрепа контрол върху автомобилните превози. Идеята е бъдещата камара да изземе функциите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, която дава лицензи на превозвачите. Това означава, че представители на бранша ще решават дали конкурентите им да получат или не лиценз, твърдят от бранша.
БГНЕС
Автобусните превозвачи с предупредителен протест, не искат Автомобилна камара
БГНЕС
Законопроектът трябва да бъде оттеглен, тъй като е лобистки и дава контрола върху бранша в ръцете на тесен кръг от хора, заяви Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.
БГНЕС
Според нея заявеното от Цветан Цветанов намерение да отпадне задължителното членство в камарата не решава проблема.
„Това не прави по-малко ТКЗС-то-ТКЗС. Като перничанка ми се ще да кажа на всички управляващи и на господин Столарски най-вече, че пред винкела и пред закона всички сме равни”, коментира Милтенова.
Проектозаконът е опит на големите компании да овладеят целия бранш и да го използват в свой интерес, посочи Петър Захариев, член на Националната асоциация на автомобилните превозвачи.
БСП обвини ГЕРБ в лобизъм в транспортния сектор
БГНЕС
Днес автобусните превозвачи са подали заявление в Столична община за протестно шествие на 25 юни, в което да се включат 250 автобуса. Желаещите да участват обаче вече са 750. Подкрепа има и от представители на тежкотоварния бранш, който е готов да участва с 200 камиона.