Министерството на извънредните ситуации стартира конкурси за назначаване на оператори и системни администратори за работа на спешния телефон 112 в Кърджали .
В спешния център в Кърджали ще бъдат назначени 50 оператори. За 38 от местата се изисква минимален стаж от 2 години, за останалите 12 позиции това условие не е задължително. Ще бъдат назначени и двама системни администратори, които ще осъществяват дейности, свързани с обслужването и анализирането на спешните повиквания към телефон 112 и техническото функциониране на дирекция „Районен център 112”- Кърджали. За заемане на позициите се изисква висше образование в областта на телекомуникациите, компютърните науки или информатиката. За длъжността старши експерт се изискват 2 години трудов стаж, за младши експерт това условие не е задължително.
Операторите ще приемат и обработват по електронен път обажданията, получени на спешния телефон. Те трябва да имат средна образователна степен, да ползват западен език и да притежават компютърна грамотност. Ползването на втори западен език или език на съседна държава е предимство. Бъдещите оператори на спешната линия трябва да имат бързи адекватни реакции и позитивен подход. Конкурсите се състоят от тест и практически изпит, включващ психологически тест и интервю. Новоназначените служители ще преминат обучение за работа със системата. Услугата на телефон 112 ще заработи в цялата страна в края на годината.
Документите за участие в конкурсите се подават лично или чрез пълномощник в териториална дирекция „Гражданска защита” – Кърджали (бул. „България” № 41) или на адрес: гр. София, пл. „Света Неделя” № 6, всеки делничен ден от 10:00 часа до 12:00 часа и от 14:00 часа до 16: 30 часа.
Срокът за подаване на документите за системни администратори е 18 август включително, а за оператори до 28 август 2008 г.
Кандидатите могат да видят пълната информация в раздел „Конкурси” на сайта на МИС – http://www.mes.government.bg/konkursi.