Скрита скица е намерена под творбата "Нощна стража" на Рембранд, което позволява на експертите да разберат как шедьовърът е бил нарисуван, предадоха световните информационни агенции, като цитираха информация от "Райксмузеум" в Амстердам.
Директорът Тако Дибитс определи откритието като "пробив", представяйки ново изследване на емблематичната творба от 1642 г.
"Винаги сме подозирали, че Рембранд би трябвало да е направил скица върху платното, преди да се заеме с тази изключително сложна композиция, но не бяхме открили доказателство," заяви той.
Експерти от "Райксмузеум" работят от две години и половина по проекта "Операция "Нощна стража", като използват различни техники и компютърни технологии, за да съберат възможно най-много данни за творбата.
"Това ни позволява да погледнем сякаш през рамото на художника и да видим как прави първите стъпки при създаването на шедьовъра", се казва в съобщение на музея. Според Дибитс "в момента сме в състояние да гледаме под боите по-добре отвсякога... Открихме генезиса на "Нощна стража".
Новите технологии позволяват на експертите от известния холандски музей да анализират "в най-малки детайли" материалите, използвани от Рембранд.
Според проучването художникът е използвал бежова боя с високо съдържание на тебешир за грубата си скица.
Междувременно от "Райксмузеум" обявиха, че предстои да бъдат поправени леки деформации, които емблематичното платно "Нощна стража" е получило в горния си ляв ъгъл, съобщи Асошиейтед прес.
Картината ще бъде свалена от дървената рамка следващия месец и поставена в нова, за да се изправят образували се "вълнички". Те са се появили при преместването на творбата във временна галерия при реставрационните дейности в амстердамския музей в периода между 2003 г.и 2013 г.
Според експертите деформациите вероятно са се получили в резултат на много големи "климатични колебания в галерията", където "Нощна стража" висеше по време на ремонтните работи в Райксмузеум.
Картината е претърпяла множество реставрации. В сегашната си рамка е поставена през 1975 г. След като бъдат оправени "вълничките" по платното, музеят ще реши дали са необходими допълнителни реставрационни дейности.
Директорът Тако Дибитс определи откритието като "пробив", представяйки ново изследване на емблематичната творба от 1642 г.
"Винаги сме подозирали, че Рембранд би трябвало да е направил скица върху платното, преди да се заеме с тази изключително сложна композиция, но не бяхме открили доказателство," заяви той.
Експерти от "Райксмузеум" работят от две години и половина по проекта "Операция "Нощна стража", като използват различни техники и компютърни технологии, за да съберат възможно най-много данни за творбата.
"Това ни позволява да погледнем сякаш през рамото на художника и да видим как прави първите стъпки при създаването на шедьовъра", се казва в съобщение на музея. Според Дибитс "в момента сме в състояние да гледаме под боите по-добре отвсякога... Открихме генезиса на "Нощна стража".
Новите технологии позволяват на експертите от известния холандски музей да анализират "в най-малки детайли" материалите, използвани от Рембранд.
Според проучването художникът е използвал бежова боя с високо съдържание на тебешир за грубата си скица.
Междувременно от "Райксмузеум" обявиха, че предстои да бъдат поправени леки деформации, които емблематичното платно "Нощна стража" е получило в горния си ляв ъгъл, съобщи Асошиейтед прес.
Картината ще бъде свалена от дървената рамка следващия месец и поставена в нова, за да се изправят образували се "вълнички". Те са се появили при преместването на творбата във временна галерия при реставрационните дейности в амстердамския музей в периода между 2003 г.и 2013 г.
Според експертите деформациите вероятно са се получили в резултат на много големи "климатични колебания в галерията", където "Нощна стража" висеше по време на ремонтните работи в Райксмузеум.
Картината е претърпяла множество реставрации. В сегашната си рамка е поставена през 1975 г. След като бъдат оправени "вълничките" по платното, музеят ще реши дали са необходими допълнителни реставрационни дейности.