/ БГНЕС, архив
Финансират инфраструктурата в Северна България приоритетно със средства от републиканския бюджет
Българската и румънската страна имат нужда от повече мостове на река Дунав, коментира днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той подчерта, че на базата на реалните трафик данни и на предстоящото изграждане на магистралата Русе - Велико Търново ще е нужна бърза връзка с транспортен коридор номер девет, и това ще бъде изграждането на втори мост до Русе.
 
България и Румъния искат да строят втори мост "Русе-Гюргево"

Според министъра пътят Русе - Велико Търново може да бъде построен както с бюджетни средства, така и с частни инвестиции. Друга възможност е изграждането да стане поетапно като се включи и новият мост и тунелът под Шипка, като цялостна инвестиция.
 
Китайски конгломерат проявява интерес към изграждането на тунела под Шипка

През есента ще бъде решено кой от вариантите ще бъде предпочетен. Нанков посочи, че с китайските инвеститори разговорите са в много напреднала фаза, а две от компаниите са проявили голям интерес и техни представители са посетили площадките на обхода на Габрово, цялото трасе, включително и подстъпите към Южна България и магистрала "Тракия" в района на Казанлък.
 
Министър Нанков: Тунелът под връх Шипка е жизненоважен

Според него инфраструктурата в Северна България ще бъде приоритетно финансирана със средства от републиканския бюджет. Същевременно параметрите на китайските компании за бъдещи инвестиции са за няколко стотин милиона евро първоначално, до милиард и половина евро за цялата магистрала, каза той.
 
Министърът подчерта, че е неизбежно изграждането на Северен пътен възел край Велико Търново и допълни, че проектирането е в напреднала фаза. Той посочи, че възелът ще е част от бъдещата магистрала за Русе, за да може от там да минава тежкотоварният трафик и така да заобикаля Велико Търново.
БТА