Управляващи и опозиция се скараха заради новия Закон за пътните превозни средства (ОБЗОР)

/ iStock/Getty Images
Управляващи и опозиция в спор за готвения Закон за пътните превозни средства. Всичко започна след като от БСП дадоха пресконференция в централата на партията. Заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ и заместник-председател на Комисията по транспорт Георги Свиленски отчете, че вече пета година се чакат новите закони за движение по пътищата: Законът за пътните превозни средства и Законът за водачите на пътни превозни средства.

„На 19 август изтича срокът за общественото обсъждане на Закона за пътните превозни средства, в който закон управляващите виждат начина, по който ще се справят с жертвите по пътищата, затова няколко дни по-рано светваме лампата на г-н премиера, да види неговите подчинени, или не знам кой е писал този закон. Това е неясно, медиите е интересно да разберат състава на работната група или изобщо човек, който е писал този закон", посочи Свиленски. Той призова министър-председателя да види този закон преди да влезе в Министерски съвет.

Първата регистрация на кола в частни пунктове, предвиждат нови промени


„Единственото нещо, което се прави с този закон е прокарване на лобистки интереси. Нито един текст не е в интерес на българските шофьори, на българските граждани, нито на безопасността", допълни още заместник-председателят на ПГ на „БСП за България".

От своя страна народният представител от БСП Димитър Данчев посочи, че готвеният Закон за пътните превозни средства създава допълнителна административна тежест и тормоз за собствениците на МПС.

„От това, което прочетохме с г-н Свиленски като коментари по предложения законопроект на Закона за пътните превозни средства, от това, което чухме от представителите на различни граждански организации, които представляват засегнатите от закона страни и след като се запознахме самите ние с предложените текстове, стигаме до извода, че този закон в предложения от Министерски съвет вид, единствено ще гарантира на всеки български гражданин, който ползва пътно превозно средство, повече разходи, повече такси, повече бюрокрация, по-скъпи резервни части за ползваните автомобили, по-скъпи ремонти, по-скъпи периодични технически прегледи и много много административен тормоз“, посочи още Данчев. От БСП предложиха режима за автосервизите да бъде уведомителен.

До седмица пускат за обсъждане Проектозакона за пътните превозни средства

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков определи пресконференцията на БСП в духа на общественото консултиране за законопроекта за Закона за пътищата. Той посочи, че няма да позволи увеличаване на административната тежест и спекулации на тема лобизъм и интереси. "От 2017 година има работни групи, които работят по съответните текстове на разделяне на Закона за пътищата на 3 части", каза Желязков. Елементи на пътната безопасност по думите на Росен Желязков са подготовката на водачите, безопасността на самите пътни превозни средства, безопасността от правилата за движение и контролната дейност.

"Два от законопроектите са във фаза на приключили обществени консултации, а Законът за пътните превозни средства е във фаза на обществени консултации", поясни той и добави , че обществените консултации са в срок от 1 месец, който ще изтече на 19 август, а след това работната група ще прегледа всички постъпили предложения и ще изготви проект на законопроект. "Чак когато аз се ангажирам с тях, ние може да говорим за наличието на законопроект, който ангажира правителството", каза още той. По думите му, сегашните текстове могат да бъдат реферирани към правителството, когато министърът на транспорта ги подпише. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков инициира изслушване в Транспортната комисия по Закона за пътните превозни средства.
Агенция Фокус