102033
Новият Проектозакон за пътните превозни средства
Първата регистрация на кола вече ще може да се прави и в частни пунктове, а моторните превозни средства ще имат свои собствени специални паспорти. Това предвиждат нови правила за регистрацията и поддръжката на автомобилите. Министерството на транспорта публикува за обществено обсъждане Закон за пътните превозни средства.
Първоначалният технически преглед, който се изисква за регистрация на автомобила, вече няма да се прави само в КАТ, но и в специални частни пунктове. Това предвижда публикуваният за обществено обсъждане изцяло нов Закон за пътните превозни средства.
До седмица пускат за обсъждане Проектозакона за пътните превозни средства
"Тези частни пунктове ще работят със специализирано оборудване - те трябва да извършват проверки на метала, боята, ще имат достъп до база данни с идентификационните номера, данни за производителите, за документите, с които се продават тези автомобили", обяснява Дамян Войновски от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”.
Автомобилният състезател и собственик на автосервизи Румен Дунев обаче обяснява, че това ще затрудни бизнеса и вероятно ще натовари шофьорите с повече разходи.
"Трябва, ако фирмата има един наличен работещ пункт, така да е заложен, в който да е отворен друг, в който да се прави първоначалната регистрация. Това означава, че във фирмата трябва да се назначат двойно повече специалисти, което, според мен, допълнително ще се натоварят таксите при регистрацията на нови автомобил", твърди професионалистът.
Автомобилите ще имат технически паспорти, а данните от тях ще влизат в специален регистър, който ще се следи от Изпълнителна Агенция „Автомобилна администрация“. Въпросните паспорти ще се издават при техническия преглед за първа регистрация.
Какви промени готвят за шофьорите?
"Да бъде като досие, в което да се записват данните от прегледите, какви са били ремонтите, които са били извършвани. Възниква въпросът защо да е паспорт и защо във 21-ви век да не бъде като електронна книжка, в която всеки един може да попълва и да нанася данните. Това си има и добрите, и лошите страни. Още един документ, който ако се загуби или изчезне, трябва да се вади наново. От друга страна ще има история на автомобила, ще се знае дали е ремонтиран и кой го ремонтирал, дали е участвало в пътнотранспортно произшествие", заяви представителят на автомобилната агенция.
Новите текстове предвиждат и специален регламент за продажбата на авточасти втора употреба. Законът за пътните превозни средства е един от трите в пакета, който трябва да замени сега действащия Закон за движение по пътищата.
Първоначалният технически преглед, който се изисква за регистрация на автомобила, вече няма да се прави само в КАТ, но и в специални частни пунктове. Това предвижда публикуваният за обществено обсъждане изцяло нов Закон за пътните превозни средства.
До седмица пускат за обсъждане Проектозакона за пътните превозни средства
"Тези частни пунктове ще работят със специализирано оборудване - те трябва да извършват проверки на метала, боята, ще имат достъп до база данни с идентификационните номера, данни за производителите, за документите, с които се продават тези автомобили", обяснява Дамян Войновски от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”.
Автомобилният състезател и собственик на автосервизи Румен Дунев обаче обяснява, че това ще затрудни бизнеса и вероятно ще натовари шофьорите с повече разходи.
"Трябва, ако фирмата има един наличен работещ пункт, така да е заложен, в който да е отворен друг, в който да се прави първоначалната регистрация. Това означава, че във фирмата трябва да се назначат двойно повече специалисти, което, според мен, допълнително ще се натоварят таксите при регистрацията на нови автомобил", твърди професионалистът.
Автомобилите ще имат технически паспорти, а данните от тях ще влизат в специален регистър, който ще се следи от Изпълнителна Агенция „Автомобилна администрация“. Въпросните паспорти ще се издават при техническия преглед за първа регистрация.
Какви промени готвят за шофьорите?
"Да бъде като досие, в което да се записват данните от прегледите, какви са били ремонтите, които са били извършвани. Възниква въпросът защо да е паспорт и защо във 21-ви век да не бъде като електронна книжка, в която всеки един може да попълва и да нанася данните. Това си има и добрите, и лошите страни. Още един документ, който ако се загуби или изчезне, трябва да се вади наново. От друга страна ще има история на автомобила, ще се знае дали е ремонтиран и кой го ремонтирал, дали е участвало в пътнотранспортно произшествие", заяви представителят на автомобилната агенция.
Новите текстове предвиждат и специален регламент за продажбата на авточасти втора употреба. Законът за пътните превозни средства е един от трите в пакета, който трябва да замени сега действащия Закон за движение по пътищата.