/ БГНЕС
До края на юни тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус", които в момента са в ремонт, трябва да бъдат отворени за движение. Това разпореди министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който направи инспекция на място.

Вчера министърът провери как се изпълняват строително-ремонтните дейности на съоръженията заедно с председателя на Управителния съвет на Агенцията "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. Нанков е възложил денонощен режим на работа за дейностите, които позволяват това, посочват от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройство (МРРБ).

Редица основни тунели по пътищата у нас се нуждаят от ремонт

Според Николай Нанков, за да не се образуват задръствания в разгара на летния туристически сезон, е добре планираният ремонт на лявата тръба на тунел "Витиня" да започне след него. Министърът изрично е отбелязал, че с близо два месеца е бил забавен ремонтът на моста на магистралата след Витиня.
 

БГНЕС


Амбицията на регионалното министерство и АПИ е ремонтът на моста да приключи до края на юли, за да не се пречи на пътуващите към морето през август, когато традиционно трафикът е най-натоварен.

Кои са най-опасните тунели у нас?

Ремонтът на тръбата на тунел "Витиня" по посока Варна започна на 27 юни м.г. Той включва възстановяване и усилване на тунелната облицовка, хидроизолация, обновяване на пътната настилка, на електрическата и вентилационната инсталация, ново LED осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване.
 
Ремонтните дейности продължават по-дълго от първоначално предвиденото поради по-големия обем работа, която бе установена, че е необходимо да се извърши в хода на ремонта, на комплексността на предприетите действия и тяхната последователност. Сроковете бяха удължени и заради изключително тежките метеорологични условия през зимните месеци, припомнят от министерството.
 

БГНЕС


Какво правят властите, за да обезопасят тунелите у нас? (ВИДЕО)

До момента в тунела са извършени около 65% от предвидените дейности. Тунелът е с нова хидроизолация, с дренажни и колекторни системи и водопроводи. Финансирането на ремонтно-възстановителните дейности през 2017 г. е осигурено от бюджета на АПИ.

Тунел "Витиня" е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 години, когато е извършено осушаване на облицовката в съоръжението, припомнят от ведомството.
 

БГНЕС