7 партии са с възможност за представителство в следващото Народно събрание. ГЕРБ увеличава дистанцията си спрямо БСП, достигайки близо 7% преднина. 

Относно избирателната активност се очаква между 2,5 и 2,9 милиона гласоподаватели да отидат до урните. Това сочи проучване на „Тренд“, по поръчка на Nova Broadcasting Group, направено сред 1005 пълнолетни българи по метода „лице в лице“. Периодът на изследването е 26-30 март 2021 г. 

На финала на предизборната кампания не се регистрира структурна промяна в електоралните нагласи спрямо предишните месеци. ГЕРБ остава първа политическа сила с 28.6% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите парламентарни избори. Отчита се увеличаваща се дистанция между първите две партии, дължаща се на лека ерозия в подкрепата за БСП (21.8%). 

„Екзакта Рисърч Груп”: 70% от хората не одобряват работата на 44-то НС

Третото място се оспорва от „Има такъв народ“ и ДПС, получавайки съответно  12.6% и 12.4% от заявилите, че ще гласуват на предстоящите избори. 

Симпатизантите на ДПС са по-силно мобилизирани и при евентуална по-ниска активност тяхната относителна тежест може да се окаже по-голяма от тази на „Има такъв народ“.

Пета политическа сила остава „Демократична България" с 5.9% от заявилите, че ще гласуват. В рамките на кампанията се отчита лек ръст на „Изправи се! Мутри вън!“ достигайки 4.8% подкрепа. ВМРО (4.3%) е седмата партия, която е с реални възможности за представителство в следващото Народно събрание.

Въпреки че се регистрира ръст в рамките на кампанията в стойностите на Патриотична коалиция „Воля-НФСБ“, резултатът им (3.2%) остава под парламентарната бариера.

По-надолу в подредбата личат „Възраждане“ с 1.6%, АБВ с 1.1% и „Републиканци за България" с 1.1%.

Сред заявилите, че ще упражнят правото си на глас, 15% все още се колебаят за кого ще гласуват на предстоящите избори, докато 85% са решили вече.


47% от всички запитани декларират, че ще упражнят правото си на глас на предстоящите парламентарни избори, докато малко под една пета се колебаят. Усложнената епидемична обстановка вероятно ще има своето негативно влияние върху активността и се очаква между 2,5 и 2,9 милиона български граждани да упражнят правото си на глас.

Реализация на изследването: „Тренд“

Източник на финансиране: Nova Broadcasting Group

Размер на извадка: 1005 ефективни интервюта с респонденти на възраст 18+

Представителност: За пълнолетното население на страната

Метод на регистрация: Пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“

Период на провеждане: 26-30 март 2021 г
NOVA