При спуснати бариери на жп прелезите шофьорите трябва да имат търпение
При спуснати бариери на жп прелезите шофьорите трябва да имат търпение / снимка: БГНЕС, архив
При спуснати бариери на жп прелезите шофьорите трябва да имат търпение
73548
При спуснати бариери на жп прелезите шофьорите трябва да имат търпение
  • При спуснати бариери на жп прелезите шофьорите трябва да имат търпение

Пореден инцидент на жп прелез е станал тази сутрин в района на спирка Дъбене. Шофьор на лек автомобил е преминал неправилно през жп прелеза при спуснати бариери. По първоначална информация шофьорът на лекия автомобил е пътувал сам в колата и е загинал в следствие на тежките наранявания след сблъсъка с минаващия товарен влак.

Прелеза на спирка Дъбене, където е станал инцидента, освен задействана звукова сигнализация е имал и спуснати бариери, каза главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.

„Първоначално при свалени бариери преминава моторист и вероятно шофьорът на „Опел Астра” решава, че и той може да премине. Не успява и се стига до фатален край”, съобщи той.

Бисер Минчев припомни, че при спуснати бариери шофьорите в никакъв случай не трябва да преминават през жп прелеза, защото влаковете имат дълъг спирачен път и в повечето случаи не може да се предотврати сблъсък.

„При прелези, които са без бариери, но със светлинна и звукова сигнализация, червените светлини мигат, също не трябва да се преминава през прелеза. Това е информацията, че идва влак. Ние започнахме пресъоръжаването на шосейните светофори с новия тип, където има и лунно бяла мигаща светлина. Когато тя мига, това означава, че прелезното устройство работи, когато има преминаващ влак тя загасва и започват да мигат червените светлини. Много станаха инцидентите, те са изключително по вина на шофьорите”, обясни Минчев.

През миналата година са станали 31 инцидента на жп прелези. Загиналите са 4, а ранените 13.