КПКОНПИ с идея да отпаднат новите екостикери за колите, които се въвеждат от 12 юли тази година.
От комисията, която се ръководи от Сотир Цацаров мотивират предложението си с нецелесъобразност и потенциално неефективно разходване на публичен ресурс.
КПКОНПИ предлага следното:
1. Да отпадне въвеждането на новите стикери (т.нар. „екостикери“)
2. Да се отчете възможността за използване на вече изградените системи за автоматично разпознаване на регистрационните номера, както и съществуващите решения в областта на информационните технологии, за да се сведат до минимум публичните разходи и разходите на собствениците на МПС, като така се избегне и дублирането на системи.
Новите правила предвиждат категоризиране на МПС-тата в пет екологични групи. Определянето към коя група попада дадено превозно средство ще трябва да се извършва по време на периодичния преглед за проверка на техническата изправност, чрез измерване на емисиите от отработените газове, като се предвижда в знака за преминат преглед да има вграден идентификатор, позволяващ четене и запис на информация от голяма дистанция, в това число и информация за екологичната група на моторното превозно средство (т.нар. Екостикер).
При извършения от КПКОНПИ анализ е установено, че рискът от влизане в сила на описаните изменения в Наредбата се изразява в потенциално неефективно разходване на публичен ресурс, нецелесъобразност от въвеждането на т.нар. „екостикер“ и допълнително увеличаване на разходите за гражданите и бизнеса.
От комисията обаче не оспорват необходимостта от ползите от ограничаване на движението на моторните превозни средства, които отделят високо количество вредни емисии в определени зони на населените места.
За изработването на екостикерите при годишен тираж от 1 500 000 бр. е зададена единична цена от 6,80 лв.
"Това потвърждава идентифицирания риск от разходване на значителен размер публични средства. Отделно трябва да се вземат предвид и всички други разходи по въвеждане в действие на цялостната система за идентификация и контрол. Вместо това, може да се използват вече изградените системи за автоматично разпознаване на регистрационните номера, както и съществуващите решения в областта на информационните технологии, за да се сведат до минимум публичните разходи и разходите на собствениците на МПС", посочват от КПКОНПИ.
От комисията, която се ръководи от Сотир Цацаров мотивират предложението си с нецелесъобразност и потенциално неефективно разходване на публичен ресурс.
КПКОНПИ предлага следното:
1. Да отпадне въвеждането на новите стикери (т.нар. „екостикери“)
2. Да се отчете възможността за използване на вече изградените системи за автоматично разпознаване на регистрационните номера, както и съществуващите решения в областта на информационните технологии, за да се сведат до минимум публичните разходи и разходите на собствениците на МПС, като така се избегне и дублирането на системи.
Новите правила предвиждат категоризиране на МПС-тата в пет екологични групи. Определянето към коя група попада дадено превозно средство ще трябва да се извършва по време на периодичния преглед за проверка на техническата изправност, чрез измерване на емисиите от отработените газове, като се предвижда в знака за преминат преглед да има вграден идентификатор, позволяващ четене и запис на информация от голяма дистанция, в това число и информация за екологичната група на моторното превозно средство (т.нар. Екостикер).
При извършения от КПКОНПИ анализ е установено, че рискът от влизане в сила на описаните изменения в Наредбата се изразява в потенциално неефективно разходване на публичен ресурс, нецелесъобразност от въвеждането на т.нар. „екостикер“ и допълнително увеличаване на разходите за гражданите и бизнеса.
От комисията обаче не оспорват необходимостта от ползите от ограничаване на движението на моторните превозни средства, които отделят високо количество вредни емисии в определени зони на населените места.
За изработването на екостикерите при годишен тираж от 1 500 000 бр. е зададена единична цена от 6,80 лв.
"Това потвърждава идентифицирания риск от разходване на значителен размер публични средства. Отделно трябва да се вземат предвид и всички други разходи по въвеждане в действие на цялостната система за идентификация и контрол. Вместо това, може да се използват вече изградените системи за автоматично разпознаване на регистрационните номера, както и съществуващите решения в областта на информационните технологии, за да се сведат до минимум публичните разходи и разходите на собствениците на МПС", посочват от КПКОНПИ.