Проектът за разширяване на столичното метро се запазва, въпреки намаляването на ресурсите за София, предвидени в редактирания план за възстановяване. Това стана ясно от думите на Атанас Пеканов, вицепремиер по усвояването на европейските средства в служебното правителство "Янев".
Фандъкова: София не моли за милостиня с това, че настоявам метрото да бъде включено в Плана за възстановяване
Йорданка Фандъкова е информирала служебния кабинет, че дори най-малкото намаляване на ресурси по този проект, би заплашило неговото изпълнение, обяви Пеканов.
Затова намалението ще засегне другия проект, който е бил фокусиран за София - за модернизиране на ВиК системите.
"Разпределението на парите по Плана за възстановяване трябва да е по-справедливо и да се не се допуска концентрация на огромни средства в най-развития регион у нас. Затова парите за София са намалени с около 200 млн. лв., които да отидат на други места в страната. Проектът за столичното метро се запазва, защото г-жа Фандъкова ни информира, че дори най-малкото намаление на ресурса по този проект би заплашило неговото реализиране поради невъзможността на Столичната община да го финансира със собствени и заемни ресурси. Така цялото намаление ще е по проектите за модернизация на ВиК“, заяви министър Пеканов.
Орязват финансирането за София от Плана за възстановяване и устойчивост
Реакцията на Фандъкова: Останалите европейски държави, които не воюват със своите столици
В същото време Йорданка Фандъкова обяви, че се налага Столична община да даде над 400 млн. лв. собствени средства за разширението на метрото към „Слатина“ и „Подуяне“.
По думите й заложените 360 млн. лв. в Плана за възстановяване и устойчивост са съфинансиране само на 47% от стойността на двата участъка с обща дължина 9 км.
"Навсякъде в Европа столиците и големите градове, които изграждат метро, получават съфинансиране за него от националния бюджет или европейски програми. Метрополитените са национални стратегически обекти, които никой град, независимо от неговите финансови способности, не може да изгражда сам. Виена, която беше давана за пример от г-н Пеканов за това, че изгражда сама метро, го прави с 50% финансиране от националния бюджет и 50% от община Виена. 9 европейски държави са заложили финансиране за метрополитените си в техните Плановете си за възстановяване и устойчивост. Сред тях са Франция, Белгия, Португалия, Италия, Испания – държави и респективно столици с много по-големи финансови възможности от България и София се стремят да защитят европейски средства за разширение на метромрежата си.
Желанието на г-н Пеканов първоначално да извади метрото на София от Плана за възстановяване, а после да намали средства за него и за София в българския план катастрофира в примера на останалите европейски държави, които не воюват със своите столици", написа Фандъкова във Фейсбук.
Столична община ще изпрати възражения срещу изключването на 4 проекта за изграждане на канализация в малки населени места – Волуяк, Ботунец, Кремиковци-Сеславци и Панчарево-Кокаляне.
Фандъкова: София не моли за милостиня с това, че настоявам метрото да бъде включено в Плана за възстановяване
Йорданка Фандъкова е информирала служебния кабинет, че дори най-малкото намаляване на ресурси по този проект, би заплашило неговото изпълнение, обяви Пеканов.
Затова намалението ще засегне другия проект, който е бил фокусиран за София - за модернизиране на ВиК системите.
"Разпределението на парите по Плана за възстановяване трябва да е по-справедливо и да се не се допуска концентрация на огромни средства в най-развития регион у нас. Затова парите за София са намалени с около 200 млн. лв., които да отидат на други места в страната. Проектът за столичното метро се запазва, защото г-жа Фандъкова ни информира, че дори най-малкото намаление на ресурса по този проект би заплашило неговото реализиране поради невъзможността на Столичната община да го финансира със собствени и заемни ресурси. Така цялото намаление ще е по проектите за модернизация на ВиК“, заяви министър Пеканов.
Орязват финансирането за София от Плана за възстановяване и устойчивост
Реакцията на Фандъкова: Останалите европейски държави, които не воюват със своите столици
В същото време Йорданка Фандъкова обяви, че се налага Столична община да даде над 400 млн. лв. собствени средства за разширението на метрото към „Слатина“ и „Подуяне“.
По думите й заложените 360 млн. лв. в Плана за възстановяване и устойчивост са съфинансиране само на 47% от стойността на двата участъка с обща дължина 9 км.
"Навсякъде в Европа столиците и големите градове, които изграждат метро, получават съфинансиране за него от националния бюджет или европейски програми. Метрополитените са национални стратегически обекти, които никой град, независимо от неговите финансови способности, не може да изгражда сам. Виена, която беше давана за пример от г-н Пеканов за това, че изгражда сама метро, го прави с 50% финансиране от националния бюджет и 50% от община Виена. 9 европейски държави са заложили финансиране за метрополитените си в техните Плановете си за възстановяване и устойчивост. Сред тях са Франция, Белгия, Португалия, Италия, Испания – държави и респективно столици с много по-големи финансови възможности от България и София се стремят да защитят европейски средства за разширение на метромрежата си.
Желанието на г-н Пеканов първоначално да извади метрото на София от Плана за възстановяване, а после да намали средства за него и за София в българския план катастрофира в примера на останалите европейски държави, които не воюват със своите столици", написа Фандъкова във Фейсбук.
Столична община ще изпрати възражения срещу изключването на 4 проекта за изграждане на канализация в малки населени места – Волуяк, Ботунец, Кремиковци-Сеславци и Панчарево-Кокаляне.