Система от стационарни и преносими радари за контрол на скоростта и център за обработка на нарушенията за скорост ще бъдат изградени, след като правителството одобри решение за това. Това е поредният акт за подобряване на безопасността по пътищата.
На заседанието си днес правителството възложи на вътрешния министър до края на 2013 г. да създаде организация за проектиране и изграждане на Система от стационарни и стационарно-преносими установки за контрол на скоростните режими и на Единен център за обработка на нарушенията за скорост. Изграждането на системата и на центъра ще генерира потенциал за намаляване на жертвите по пътищата, като от друга страна ще спести значителен човешки и финансов ресурс за контрол на движението.
Със заработването на системата и единния център се очаква електронните фишове за превишена скорост да стигат по-бързо до нарушителите.
Новата система за контрол на скоростта ще обработва нарушенията по-бързо, но няма да открива действителния нарушител. Софтуерът ще "разчита" номера на автомобила, а на собственика му ще бъде съставян фиш. Собственикът ще носи отговорността да посочи действителния нарушител, ако не желае да заплати глобата за извършеното нарушение.
Превишената скорост е причина за близо половината от загиналите по пътищата у нас. Целта, която България си е поставила, е техният брой през 2020 г. да намалее двойно спрямо 2010 г. В резултат на поставените през последните три години контролни камери е налице сериозен спад на загиналите, достигнал през м.г. нивото от 1963 г. - 568 души (за сравнение, през 2008 г. те са 1061). Към момента са определени и обследвани 174 места за разполагане на стационарни уреди за контрол на скоростта в населените и извън населените места, като в по-голямата си част те съвпадат с установените участъци с концентрация на пътни произшествия. Необходимо е закупуването на нови уреди и обучение на служители за работа с тях.