Липса на пари спря ремонта на пътя София-Перник. Първият етап от реконструкцията на отсечката между Драгичево и Владая трябваше да приключи миналия месец. Фирмата изпълнител обаче е прекратила дейността си. Ситуацията предизвиква километрични задръствания по ключовия път в разгара на лятото път за Гърция, посочва NOVA.
Отсечката е дълга 3 километра и е напълно готова, но няма как да бъде пусната в експлоатация. Преди две седмици обаче от фирмата изпълнител са премахнали абсолютно цялата си техника от пътното платно и са спрели с ремонта. Позицията на дружеството - от АПИ нямали пари за поставяне на маркировка и огради и така ремонтът няма как да продължи.
Километрични задръствания има и сутрин, и вечер, и през почивните дни. Това забелязва Иван Иванов от две седмици насам, на 100 метра от дома си. Откакто ремонтът е в застой. „Изнесоха цялата си апаратура - асфалтополагащи машини, валяци. Работниците се махнаха. Премахнаха и единствения останал техен фургон. Това платно така ли ще стои да пустее при положение, че всеки работен ден в пиковите часове задръстването е страшно?”, коментира той.
Освен по главния път София-Перник, шофьорите чакат дълго и в околните села, опитвайки се да минат „напряко”.
„Когато пътуват в посока Кулата, половината от движението минава през самото село. Нашият път не е пригоден за такъв трафик и пътят вече е в ужасно състояние, постоянно пропада”, каза кметът на Драгичево Виктор Викторов.
Нарушенията също са зачестили. „Кара се в насрещното до нашите детски площадки, до училището, до детската градина. Това много ни притеснява”, допълни Викторов.
От фирмата изпълнител „Пътища Перник” признават, че са спрели работа и не знаят кога и дали ще я възобновят.
„Свършили сме си работата в срок. Единствено трябва да се сложат ограничителни системи, т.е. еластична ограда и маркировка. Тях ги поставя друга фирма”, заяви Росен Миланов, който е гл. инженер в „Пътища Перник” ДЗЗД.
„АПИ нямат пари и всичко това възпрепятства пускането на този първи етап от участъка Перник-София. Нямат пари да възложат поставяне на еластична ограда”, каза още той.
От дружеството допълват, че АПИ им дължи 5 милиона и половина лева за пътни ремонти, а специално за този край Драгичево - 2 милиона, от които не са получили нито лев.
От Агенция „Пътна инфраструктура" излязоха с позиция по казуса: „Поетапният ремонт на 4 км от първокласния път I-1 в отсечката между ж.п. гара „Владая“ и пътен възел „Даскалово“ /от км 282+485 до км 286+865/ не е спрян. В първия етап е ремонтът на платното за София - в около 3,4 км участък от ж. п. гара Владая до кръстовището за Рударци и Кладница в с. Драгичево. Срокът за изпълнението му бе 20 август т. г., но строителните работи завършиха по-рано от предвиденото”.
„Предстои да се положи маркировката и да се монтират ограничителни системи /мантинели/ и пътните знаци. Предвижда се дотогава трафикът в платното за столицата да се пусне с временна организация и временна маркировка. В момента се изготвя проект за временната организация на движението, който предстои да се съгласува от СДВР и ОД на МВР-Перник. Ремонтът на отсечката включва полагане на нова асфалтобетонова настилка, подсилена с геомрежа по цялата ширина на платното, както и подобряване на отводняването и възстановяване на прилежащите водостоци. Пътят ще е с нови бетонови бордюри, ограничителни системи /мантинели/ и пътни знаци. Останалите етапи от ремонтните дейности ще бъдат изпълнени след осигуряване на финансиране”, допълват те.
Отсечката е дълга 3 километра и е напълно готова, но няма как да бъде пусната в експлоатация. Преди две седмици обаче от фирмата изпълнител са премахнали абсолютно цялата си техника от пътното платно и са спрели с ремонта. Позицията на дружеството - от АПИ нямали пари за поставяне на маркировка и огради и така ремонтът няма как да продължи.
Километрични задръствания има и сутрин, и вечер, и през почивните дни. Това забелязва Иван Иванов от две седмици насам, на 100 метра от дома си. Откакто ремонтът е в застой. „Изнесоха цялата си апаратура - асфалтополагащи машини, валяци. Работниците се махнаха. Премахнаха и единствения останал техен фургон. Това платно така ли ще стои да пустее при положение, че всеки работен ден в пиковите часове задръстването е страшно?”, коментира той.
Освен по главния път София-Перник, шофьорите чакат дълго и в околните села, опитвайки се да минат „напряко”.
„Когато пътуват в посока Кулата, половината от движението минава през самото село. Нашият път не е пригоден за такъв трафик и пътят вече е в ужасно състояние, постоянно пропада”, каза кметът на Драгичево Виктор Викторов.
Нарушенията също са зачестили. „Кара се в насрещното до нашите детски площадки, до училището, до детската градина. Това много ни притеснява”, допълни Викторов.
От фирмата изпълнител „Пътища Перник” признават, че са спрели работа и не знаят кога и дали ще я възобновят.
„Свършили сме си работата в срок. Единствено трябва да се сложат ограничителни системи, т.е. еластична ограда и маркировка. Тях ги поставя друга фирма”, заяви Росен Миланов, който е гл. инженер в „Пътища Перник” ДЗЗД.
„АПИ нямат пари и всичко това възпрепятства пускането на този първи етап от участъка Перник-София. Нямат пари да възложат поставяне на еластична ограда”, каза още той.
От дружеството допълват, че АПИ им дължи 5 милиона и половина лева за пътни ремонти, а специално за този край Драгичево - 2 милиона, от които не са получили нито лев.
От Агенция „Пътна инфраструктура" излязоха с позиция по казуса: „Поетапният ремонт на 4 км от първокласния път I-1 в отсечката между ж.п. гара „Владая“ и пътен възел „Даскалово“ /от км 282+485 до км 286+865/ не е спрян. В първия етап е ремонтът на платното за София - в около 3,4 км участък от ж. п. гара Владая до кръстовището за Рударци и Кладница в с. Драгичево. Срокът за изпълнението му бе 20 август т. г., но строителните работи завършиха по-рано от предвиденото”.
„Предстои да се положи маркировката и да се монтират ограничителни системи /мантинели/ и пътните знаци. Предвижда се дотогава трафикът в платното за столицата да се пусне с временна организация и временна маркировка. В момента се изготвя проект за временната организация на движението, който предстои да се съгласува от СДВР и ОД на МВР-Перник. Ремонтът на отсечката включва полагане на нова асфалтобетонова настилка, подсилена с геомрежа по цялата ширина на платното, както и подобряване на отводняването и възстановяване на прилежащите водостоци. Пътят ще е с нови бетонови бордюри, ограничителни системи /мантинели/ и пътни знаци. Останалите етапи от ремонтните дейности ще бъдат изпълнени след осигуряване на финансиране”, допълват те.